مشاور وزیر جهاد کشاورزی ؛

حمایت جهاد کشاورزی از توسعه کشت نشایی چغندرقند

مشاور وزیر جهاد کشاورزی گفت :وزارت جهادکشاورزی از توسعه کشت نشایی چغندرقند درمناطق کم آب حمایت می کند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛  یزدانی ،مشاور وزیر جهاد کشاورزی امروز دربازدید از مزارع شرکت سهامی زراعی اسلام آباد قاین گفت: خراسان جنوبی به لحاظ بالا بودن عیار قند در چغندر قند آن، یکی از مراکز مهم چغندر قند در کشور است.


وی افزود: در سالهای اخیر، به دلیل خشکسالی و بحران آب، کشت این محصول در این استان کاهش یافته است ولی وزارت جهادکشاورزی قصد دارد با توسعه کشت نشایی چغندر قند، بحران خشکی در زراعت این محصول را برطرف کند.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح چغندرقند و نیشکر وزارت جهادکشاورزی افزود: کمک های فنی و اعتباری و تامین 40 تا 50درصد یارانه برای خرید نشاء کاران تخصصی چغندر قند از جمله اقدامات حمایتی این وزارت خانه است.


یزدانی با بیان اینکه در کشت نشایی سه تا چهار مرتبه دوره آبیاری کمتر می شود،گفت: صرفه جویی 15 تا20 درصدی در مصرف آب، افزایش عملکرد و برخورداری از سطح سبز یکنواخت از مزایایی کشت چغندرقند به روش نشایی است.


هم اکنون 3 هکتار از اراضی شرکت سهامی زراعی اسلام آباد زیرکشت چغندرقند به روش نشایی است و قرار است امسال 17 هکتار دیگر زیرکشت این محصول با این روش کشت، برود.
انتهای پیام/ب


منبع:خبرگزاری صدا و سیما

خراسان جنوبی،یکی از مراکز مهم چغندر قند در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار