کانادا نام ایران را در فهرست کشورهای حامی تروریسم حفظ کرد

دولت جاستین ترودو در ادامه رویکرد خصمانه دولت‌های پیشین کانادا، تصمیم گرفت نام ایران را از فهرست کشورهای حامی تروریسم حذف نکند.

کانادا نام ایران را در فهرست کشورهای حامی تروریسم حفظ کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی وایس در گزارشی، نوشت به نظر می‌رسد «جاستین ترودو»، نخست‌وزیر کانادا، نقشه خودش را برای بهبود روابط با ایران به فراموشی سپرده باشد. دولت کانادا ماه گذشته میلادی تصمیم گرفت نام ایران را همچنان در فهرست کشورهای حامی تروریسم حفظ کند. اتاوا هر دو سال یکبار این فهرست را بازنگری می‌کند.

دولت کانادا روز جمعه از تصمیم ماه گذشته‌ی خود برای حفظ نام ایران در این فهرست خبر داد.

در حال حاضر تنها نام دو کشور سوریه و ایران در این فهرست دیده می‌شود. این بدان معناست که دادگاه‌های کانادایی می‌توانند به بهانه دست داشتن این دو کشور در حملات تروریستی، دارایی‌های آن‌ها را در کانادا توقیف کنند.

چراغ سبز دولت ترودو به پیگیری پرونده‌های قضایی علیه ایران، بیانگر آن است که سطح روابط دو کشور از حد کنونی (نبود رابطه دیپلماتیک) فراتر نخواهد رفت.

این در حالی است که براساس قوانین بین‌المللی، دادگاه‌های یک کشور نمی‌توانند حکم مصادره اموال کشور دیگری را صادر کنند.

یک دادگاه استیناف در کانادا، امروز (سه‌شنبه)، با طرح ادعای حمایت ایران از تروریسم، حکمی را صادر کرد که بر اساس آن دولت ایران مجبور به پرداخت غرامت 1.7 میلیارد دلاری خواهد بود. این حکم به نفع تعدادی از شهروندان آمریکا که «قربانی تروریسم» خوانده شده‌اند، صادر شده و در واقع ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرده است.

شهروندان آمریکایی بخاطر باقی ماندن دارایی‌های اندکی از ایران در آمریکا، این کشور را از طریق کانادا تحت پیگرد قرار داده‌اند تا بتوانند اموال و حساب‌های بانکی ایران را در کانادا مصادره کنند.

 

بیشتر بخوانید؛

دادگاهی در کانادا به بهانه‌های واهی، ایران را به پرداخت ۱.۷ میلیارد دلار غرامت محکوم کرد

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۴:۴۹ ۱۵ تير ۱۳۹۶
خب به درک چه اهمیتی داره؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۱۴ تير ۱۳۹۶
این کشورهای غربی همشون از یه آخور آب می خورند و افکارشون شبیه آمریکاست. حکایت سگ زرد و شغال مثل آمریکا و کانادا. اینها مثل کفتار می کنند که به لاشه مردار یا حیوون زنده رحم نمی کنند.
Germany
ناشناس
۱۵:۳۸ ۱۴ تير ۱۳۹۶
کانادا فقط به دنبال پول مفت است .چو نکه کشور فقیری است .باید پول رااز حلقومشان در بیاوریم .اکر نه بقیه کشورهای دیگه هم همین .کار را میکنتد .کشور کانادا با کشتن هزار سرخ پوست بوجود امده همانتد اسراییل است .اشعال گر
ا
Iran (Islamic Republic of)
غلامرضا متو مرزنگو
۱۵:۱۷ ۱۴ تير ۱۳۹۶
غلط کرد بیجا کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۱۴ تير ۱۳۹۶
منم قربانی تروریسم شدم. از کانادا که حامی تروریست اسراییلی هست شکایت دارم. کجا شکایت کنم اموال کانادا رو مصادره کنیم و خسارت بگیرم. راهنمایی کنین
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۰۸:۲۷ ۱۴ تير ۱۳۹۶
اینم پرروشده ها هرکیمیاد تحریم مینه انگارگذاشتن تو لب طاقچه .چقدر جوک میگن ومیخندیم ما .خداقدرتت رو شکر .فقط منتطر تحریم سومالی دزدپرور وجیبوتی ابر قدرت وشما بگین .مالدیو .کنگو هستیم .وای ننه جان ترسیدیم .
Iran (Islamic Republic of)
ugd
۰۸:۰۰ ۱۴ تير ۱۳۹۶
تیتر نوشته حفظ کرد متن نوشته حذف کرد
آخرین اخبار