دیپلمات سابق ایران در لندن در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

عربستان نمی‌خواهد در اجلاس 20 تحت فشار قرار گیرد

ساداتیان گفت: : سعودی‌ها برای اینکه در مورد مدیریت نفت تحت فشار قرار نگیرند در نشست گروه 20 شرکت نمی‌کنند.

دیپلمات سابق ایران در لندن در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کردسید جلال ساداتیان دیپلمات سابق ایران در لندن در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نشست گروه 20 که قرار است در روزهای 16 و 17 تیرماه در هامبورگ برگزار شود، اظهار داشت: نشست گروه 20 عمدتا به اقتصادهای مهم جهان مربوط می‌شود اما موضوع اقتصاد جدا از مباحث امنیتی نیست و گاهی اوقات این موارد هم مورد بررسی قرار می‌گیرند.

دیپلمات سابق ایران در لندن با بیان اینکه عمده فعالیت‌های اقتصادی و تجاری مباحثی است که گروه 20 درباره آن‌ها صحبت می‌کند تا بتواند هماهنگی‌های بین‌المللی لازم را ایجاد کند، افزود: چگونگی بخشش بدهی‌های کشورهای در آستانه ورشکستگی از جمله مواردی که در این اجلاس مورد بحث قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه بحران کنونی غرب آسیا می‌تواند در دستور کار اجلاس 20 قرار گیرد، اظهارداشت: اگر جنگی در این منطقه رخ دهد، می‌تواند قیمت انرژی را افزایش دهد. آمریکایی‌ها به دلیل اینکه خودشان تولیدکننده نفت هستند از افزایش قیمت‌ها استقبال می‌کنند اما این موضوع قطعا به زیان اروپایی‌ خواهد بود.

ساداتیان درباره عدم حضور عربستان در نشست گروه 20 بیان داشت: سعودی‌ها با توجه به شرایط منطقه می‌خواهند تا جایی که می‌توانند سیاست‌های هژمونیک و تهاجمی‌شان را پیش ببرند.

دیپلمات سابق ایران در لندن با تاکید بر این مطلب که عربستان بیشترین تلاش را به کار می‌برد تا از بحث انرژی در راستای توسعه اهداف هژمونیک خود برای تسلط بر منطقه استفاده کند و در این اواخر هم بیشتر هماهنگی‌هایش با رژیم صهیونیستی بوده است، گفت: البته سعودی‌ها سعی می‌کنند آمریکا را هم با خود همراه کنند و به همین دلیل هم باج کلانی را به ترامپ دادند تا او را راضی کند با سیاست‌های ریاض موافق باشد.

 وی با بیان اینکه عربستان از نظر ساختاری دارای اقتصاد مهمی نیست و ذاتا جزء اقتصادهای مهم دنیا به شمار نمی‌رود بلکه به لحاظ انرژی و تامین نفت جهان وزنه‌‌ای مهم به شمار می‌رود، گفت: سعودی‌ها برای اینکه در مورد مدیریت نفت تحت فشار قرار نگیرند، عدم حضور خود را اعلام کرده‌اند.

انتهای پیام/

عربستان می‌خواهد سیاست‌های هژمونیک و تهاجمی خود را در منطقه پیش ببرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار