هشدار سازمان غذا و دارو به بانوان؛

فروش دارو و مکمل به آرایشگاه های زنانه رسید

معاون اداره کل نظارت بر فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: آرایشگران حق تجویز و یا استفاده از هیچ گونه دارو و مکمل‌های دارویی را برای مراجعان ندارند.

تجویز و فروش دارو و مکمل به آرایشگاه های زنانه رسیدبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ منوچهر دادگر نژاد معاون اداره کل نظارت بر فرآورده های غذایی آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با اشاره به نکاتی که  بانوان باید در مراجعه به سالن های آرایش و زیبایی مورد توجه قرار دهند، اظهار کرد:  متصدیان و آرایشگران حق تجویز و یا استفاده از هیچ گونه دارو و مکمل های دارویی را برای مراجعین ندارند.

دادگر نژاد با بیان اینکه استفاده از داروهای بی حسی، چاقی و لاغری در برخی از آرایشگاه ها تاکنون منجر به بروز بیماری های متعدد برای بانوان شده است، افزود: سالن های آرایش و زیبایی محل مناسبی برای خرید و فروش محصولات آرایشی و بهداشتی نیست و عرضه آنها در چنین اماکنی تداخل صنفی بوده و ممنوع است.

این مقام مسئول در سازمان غذا و دارو توصیه کرد: مراجعان توجه کنند تمامی لوازم آرایشی، بهداشتی وارداتی و خارجی مورد استفاده توسط متصدیان و آرایشگران مربوطه دارای برچسب اصالت و سلامت باشند و محصولات داخلی ساخت ایران دارای پروانه بهداشتی ساخت باشند.

وی در ادامه بیان کرد: همچنین لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی و غیرمجاز دارای مقادیر بالای سرب و جیوه است که احتمال ابتلا به بیماری های بدخیم و سرطان را افزایش می دهند که عوارض پوستی نتیجه استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی است.

انتهای پیام/

آرایشگاه زنانه داروخانه نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار