بجنورد؛

هزار و720 لوازم سرمایشی در مناطق محروم توزیع شد

امسال بیش ازیک هزار و720 مورد لوازم سرمایشی بین خانواده های مددجوی استان توزیع شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز  بجنورد؛ علی وحدانی،قائم مقام کمیته امداد استان ارزش  این وسایل را بیش از دو میلیارد و160 میلیون ریال بیان کرد و گفت: یکی از ملزومات ضروری خانواده های تحت حمایت در تابستان، فراهم سازی امکانات سرمایشی بوده که پس از شناسایی مددجویان نیازمند توسط مددکاران، این وسایل خریداری و در اختیار آنان قرار گرفت.

وی ارائه خدمات درمانی ، خدمات عمرانی در قالب تعمیر واحداث مسکن خانواده های روستایی و توسعه خدمات آموزشی برای پیشگیری از آسیب های فردی و اجتماعی از جمله فعالیت های کمیته امداد به مناطق محروم عنوان کرد و افزود : شناسایی مناطق محروم و وضعیت بحران روستائیان باهدف برقراری توازن و عدالت در حال انجام است و بسته‌های خدماتی متناسب با نیاز هر منطقه تجویز می‌شود.

وحدانی همچنین به  توسعه اشتغال در مناطق محروم  اشاره کرد وگفت: کمیته امداد به مددجویان ساکن  در این مناطق تسهیلات اشتغال15  میلیون تومان پرداخت می کندکه  در صورت موفقیت  این رقم به صورت تسهیلات مکمل تا 50 میلیون تومان افزایش می یابد.

 وی با بیان اینکه کمیته امداد خراسان شمالی با به کارگیری برنامه های راهبردی در حال توسعه اشتغال مناطق محروم با اولویت ظرفیت های بومی و محلی  در قالب طرح های صنایع دستی،کشاورزی ودامداری است، یاد آور شد: برای توسعه اشتغال روستاهای مناطق محروم در دوسال گذشته، 130 دستگاه تراکتور به مددجویان واگذار شده که  اجرای این گونه طرح های اشتغال زایی تاکنون بازخورد خوبی بر روی توانمند سازی مددجویان داشته است.

وحدانی در ادامه توزیع ۲۱۷ تانکر، ۴۱۷ بخاری نفتی، دو هزار و ۵۰۰ بخاری گازی  و ۵۰۰ عدد آبگرمکن  را از جمله اقدامات کمیته امداد در سال 95  بیان کرد وگفت:مددجویان مناطق محروم از تمامی خدمات کمیته امداد از جمله مستمری بهره مند هستند.

گفتنی است :  سال گذشته  برای رفع نیاز از خانواده های مددجو ساکن در این مناطق حدود هفت میلیارد ریال در قالب کالای اساسی ارائه شده است.

انتهای پیام/آ

توزیع لوازم سرمایشی در مناطق محروم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.