نجار:

سازمان فضایی کشور در دنیا از جایگاه خوبی برخوردار است

رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: با استفاده از ماهواره فضایی می‌توان زمان، محل و میزان خسارت وارد شده در حوادث را پیش‌بینی کرد.

سازمان فضایی کشور در دنیا از جایگاه خوبی برخوردار استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان فضایی کشور و سازمان مدیریت بحران کشور که امروز(چهارشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: در گذشته شاهد حوادث گوناگونی در کشور بودیم که برای کنترل و تسلط بر حوادث، سازمان مدیریت  بحران سیاست گذاری‌هایی انجام داد و در این راستا با بهره‌گیری از امکانات و تجهیزات مورد نیاز از میزان خسارت‌ها کاسته شده است.

وی افزود: ماهواره‌های فضایی نیز می‌توانند زمان وقوع و محل دقیق حادثه را مشخص کنند و قدرت تخمین میزان خسارات ناشی از حوادث را دارند.

نجار در خصوص بحران گرد و غبار اذعان کرد: موضوع گرد و غبار صرفا در ایران مطرح نیست بلکه در سایر کشور‌ها نیز این موضوع مطرح است و مشکلات عدیده‌ای را برای ساکنان آن‌ها ایجاد کرده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بیان کرد: سازمان مدیریت بحران کشور از ظرفیت‌های موجود در بحث مدیریت بحران بهره می‌برد و پس از پایش تصاویری از محل حادثه با تجهیزات کافی حادثه را کنترل می‌کند.

وی گفت: در این سازمان به صورت ٢٤ ساعته و دقیق مشخص می‌شود که چه تغییر و تحولاتی در موقعیت جغرافیایی کشور از جمله فرونشست زمین یا سرد و گرم شدن آب دریا‌ها و غیره رخ داده است.

نجار در پایان عنوان کرد: با بهره گیری از ماهواره‌های فضایی می‌توانیم در زمانی که جنگل‌ها دچار حریق می‌شوند نسبت به اطفای آتش اقدام کنیم و مانع از آتش سوزی گسترده در جنگل‌ها و مراتع شویم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۱۴ تير ۱۳۹۶
وضعیت خیلی خوبه .
آخرین اخبار