صادرات اینترنت با هواپیمای بدون سرنشین فیس بوک+ فیلم

فیسبوک با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین خورشیدی غول پیکر یک گام به ایجاد اینترنت رایگان در جهان نزدیک تر می شود.

صادرات اینترنت با هواپیمای بدون سرنشین فیس بوک+ فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فیسبوک در راستای ایجاد شبکه اینترنت رایگان در جهان به استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین خورشیدی روی آورده است، این شرکت دومین آزمایش خود را با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین Aquila  با موفقیت به پایان رسانده است.

اولین آزمایش این شرکت برای تست اینترنت رایگان سال گذشته با موفقیت انجام شده بود.

برروی بال های هواپیمای مورد استفاده فیسبوک صفحات خورشیدی طراحی شده است، این بالها هواپیمای خورشیدی مورد نظر را از بوئینگ 737 بزرگتر کرده است، صفحات خورشیدی به کارگرفته شده برروی این پرنده، پرواز برای یک ساعت 46 دقیقه را مهیا می کند.

مارک زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک در خصوص دومین آزمایش این شرکت می گوید: " دومین پرواز هواپیماهای خورشیدی اطلاعات بسیار جامعی را به ما داده است، امروز بیش از نیمی از جهان یعنی چیزی در حدود 4 میلیارد نفر دسترسی آزاد به اینترنت ندارند، این پروژه می خواهد اینترنت را به سرعت به تمام نقاط دنیا برساند".

Aquila یک پرنده خارق العاده است و علاوه بر اینکه خود می تواند به صورت خودکار پرواز کند می توان آن را با استفاده از خلبان از راه دور نیز هدایت کرد.

این پرنده در ارتفاع 60 هزار فوتی از زمین پرواز می کند، سرعت این Aquila چیزی در حدود 10 تا 15 مایل در ساعت است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار