ساخت نخستین هنرستان کشاورزی دانش آموزان استثنایی کشور

کلنگ نخستین هنرستان کشاورزی دانش آموزان استثنایی کشور روز چهارشنبه طی مراسمی با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در مشهد به زمین خورد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ مدیر آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی روز چهارشنبه در این مراسم گفت: زمین این هنرستان شبانه روزی به همراه مجموع هزینه مورد نیاز برای ساخت آن به یادبود مرحوم زنده یاد حمید فیروزی از سوی خانواده وی اهدا شده است.

مهین توکلی افزود: این پروژه در زمینی به وسعت 6 هزار مترمربع در سه طبقه با گنجایش 200 دانش آموز با نیازهای ویژه اجرا می شود. هزینه ساخت این هنرستان 40 میلیارد ریال با احتساب ارزش زمین است.

وی ادامه داد: 1500 دانش آموز استثنایی خراسان رضوی در دو مقطع متوسطه اول و دوم تحصیل می کنند. از این تعداد 300 نفر در هنرستانهای فنی حرفه ای و کار و دانش شاغل به تحصیل هستند.

وی گفت: کلاسهای این هنرستان 10 نفره خواهند بود و رشته هایی مانند گل گیاه آپارتمانی، گیاهان جالیزی، باغبانی و پرورش طیور در آن تدریس می شود. این پروژه تا مهر ماه 1397 به بهره برداری می رسد.

آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی 15 هزار کودک و دانش آموز استثنایی را در این استان شناسایی کرده و زیر پوشش خدمات آموزشی دارد. همچنین حدود هفت هزار و 800 دانش آموز با نیازهای ویژه در مراکز مستقل و کلاسهای خاص استثنایی تحصیل می کنند. خراسان رضوی 13 درصد دانش آموزان استثنایی کشور را زیرپوشش دارد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.