وقت گذاشتن برای کودک طلایی ترین راهکار برای شکل گیری شخصیت اوست

اختصاص یک دقیقه وقت بیشتر برای کودک ارزشی به مراتب بالاتر از صدها دقیقه وقت در نوجوانی و جوانی دارد.

سیما منادی روانشناس و مشاور در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: کودکان برای شکل گیری و رشد شخصیت خود نیاز به ایجاد ارتباط عمیق با والدین خود دارند که برقراری ارتباط کلامی یکی از این نوع روابط با فرزند است.

وی با بیان اینکه محبت فیزیکی نوع دیگر ایجاد ارتباط با کودک است، تاکید کرد: نوازش و بوسیدن فرزند از جمله راهکارهایی است که می تواند در ایجاد ارتباط عمیق با کودک تاثیر گذار باشد.

منادی با بیان اینکه این ابراز احساس به کودک هرگز نباید با محبت افراطی اشتباه گرفته شود، تاکید کرد: محبت افراطی نوعی توقع و زیاده خواهی را در کودک ایجاد می کند که این امر نه تنها پیامدهای منفی بر شخصیت کودک دارد بلکه با ورود به اجتماع نیز در تعامل با دیگران با مشکلات عدیده ای مواجه می شود.

وی با بیان اهمیت اختصاص وقت مناسب برای کودکان تاکید کرد: والدین باید بدانند که اختصاص وقت مناسب برای کودک سرمایه گذاری بزرگی محسوب می شود و در شکل گیری شخصیت کودک اهمیت بسزایی دارد چرا که اختصاص یک دقیقه وقت بیشتر برای کودک ارزشی به مراتب بالاتر از صدها دقیقه وقت در نوجوانی و جوانی دارد.

منادی در پایان خاطر نشان کرد: بچه‌ها کسانی را که برایشان وقت بیشتری گذاشته و با آن ها بازی می‌کنندرا  بیشتر دوست دارند زیرا دوران کودکی در شکل‌گیری شخصیت و ثبت خاطرات نقش مهمی دارد و ارتباط مؤثر به ویژه با والدین می‌تواند به تحکیم روابط آنها و ایجاد حس صمیمیت بیشتر در بزرگسالی کمک کند.

انتهای پیام/

تاثیر مخرب محبت افراطی بر شخصیت کودک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار