تبریز؛

نشست احیای دریاچه ارومیه با حضور کارشناسان فائو در تبریز

نشست تخصصی ستاد احیای دریاچه ارومیه با کارشناسان سازمان خواروبار کشاورزی سازمان ملل (فائو) در تبریز برگزار شد. نشست احیای دریاچه ارومیه با حضور کارشناسان فائو در تبریز

نشست احیای دریاچه ارومیه با حضور کارشناسان فائو در تبریزبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛این نشست در راستای استفاده از تجارب بین المللی سازمان فائو برای اجرای طرحهای مشترک با عنوان " برنامه‌ی یکپارچه مدیریت پایدار منابع آب در حوضه آبریز دریاچه ارومیه" ترتیب یافت.
سرپرست دفتر فائو در ایران هدف اصلی از حضور این تیم خارجی در استان را کمک به دست یابی و حفظ تراز اکولوژیک دریاچه ارومیه عنوان کرد و گفت: رویکرد نمایندگان سازمان فائو در این زمینه ارزیابی تمامی عوامل موثر محیطی و اکولوژیکی و ایجاد تعادل در بین آنهاست.
فابیو گریتا با اشاره به فاکتورهای اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی حوزه دریاچه ارومیه افزود: سازمان جهانی فائو از تمامی تجربیات خود به منظور بهبود وضعیت دریاچه ارومیه استفاده خواهد کرد.
وی با تاکید بر بهره گیری از دستاوردهای طرف ایرانی تصریح کرد: برای نیل به نتیجه مطلوب نیازمند مشارکت تمامی افراد داخل و خارج از ستاد احیای دریاچه ارومیه هستیم.
بازدید میدانی از دستاوردهای ستاد احیای دریاچه ارومیه در شهرستان‌های عجب شیر و بناب و برگزاری جلسات تخصصی با کارشناسان داخلی از دیگر برنامه‌های این هیئت خارجی در ۳ روز اقامت در استان است.
مدیر دفتر منطقه‌ای ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان شرقی گفت: ستاد ملی احیای دریاچه ارومیه در راستای استفاده از تجارب بین‌المللی، تفاهم‌نامه‌ای را با سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد (فائو) تحت عنوان برنامه یکپارچه مدیریت پایدار منابع آب در حوضه آبریز این دریاچه منعقد کرده است.
خلیل ساعی افزود: در این راستا، شش متخصص بین‌المللی برای ارزیابی اطلاعات موجود و مورد نیاز طرح و نشست با اعضای ستاد احیای دریاچه ارومیه، به ایران سفر کرده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین محور ماموریت این هیأت تخصصی در استان آذربایجان شرقی، آشنایی با فعالیت‌های استانی و بررسی اطلاعات موجود در سه حوزه تخصصی است که بر این اساس سه نشست در موضوعات "توسعه اجتماعی و اقتصادی و معیشت کشاورزان"، "مدیریت آبخیزداری و آبخوان‌داری" و "حسابداری آب در حوضه دریاچه ارومیه" برگزار می‌شود.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار