تبریز؛

تهیه نقشه جایگاه‌های گردشگر پذیر آذربایجان شرقی

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: نقشه جایگاه‌های گردشگر پذیر استان طبق چهار تقویم میلادی، قمری، شمسی و باستانی در دست تهیه است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛آبدار مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان شرقی در جلسه مشترک ستاد ملی ستاد ملی سیاستگذاری و ستاد برنامه ریزی و اجرایی استانی تبریز ۲۰۱۸ با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری در راستای اهمیت به گردشگری، گفت: تمام پروژه‌هایی که برای احصا تبریز ۲۰۱۸ برنامه ریزی شده است زیر نظر ۱۸ دستگاه اجرایی، عملی شده است. میزان اعتبارات برنامه ها و پروژه هایی که برای طرح های این رویداد تخصیص یافته برابر 6 هزار و 790 میلیارد ریال بوده که در سال ۹۶ و ۹۷ اجرا خواهد شد.

وی گفت: تا به حال 52 جلسه تشکیل و 420 مصوبه در ستاد استانی و 2 جلسه و 2 مصوبه در شورای ملی به تصویب رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی افزود: مسیرهای گردشگری استان تعیین شده که به صورت ۵ مسیر گردشگری معرفی شده است.

وی بیان کرد: نقشه جایگاه‌های گردشگر پذیر استان طبق چهار تقویم میلادی، قمری، شمسی و باستانی در دست تهیه است.

آبدار گفت: ما باید ۶ گزارش به سازمان همکاری کشورهای اسلامی« oic » ارائه دهیم. تا شاخصه های مهمی که برای رویداد تبریز ۲۰۱۸ لازم است را طبق مصوب های این سازمان که در تبریز به اجرا رسیده است ارائه دهیم.

وی افزود: از دیگر اقدامات ما ایجاد سامانه جامع گردشگری و خبرگزاری مختص تبریز ۲۰۱۸ است که به ۲ زبان نیز ترجمه است.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان شرقی با یاداوری اینکه ۵۷ کشور عضو هر سال یک شهر به عنوان پایتخت گردشگری انتخاب می‌شود، افزود: از ایران تبریز و یزد انتخاب شده که بلافاصله بعد از انتخاب و تصویب آن به استان ابلاغ شد که در این زمینه با تشکیل سازمانی، با تلاش‌های مناسب در مرداد ماه سال گذشته تصویب نهایی شد شد.

آبدار در تشریح فعالیت های استان جهت میزبانی از تبریز ۲۰۱۸، بیان کرد: در راستای تبریز با تهیه اینفوگرافی ۲۰۱۸ و فلوچارت ستاد برنامه ریزی و اجرایی، ۶ کمیته زیرشاخه تشکیل شده است.

وی میزان اعتبارات برای تبریز ۲۰۱۸ را در بخش تملک ۶۷۲ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: اعتبارات هزینه‌ای ۱۹ میلیارد تومان است.

وی اذعان داشت: تبریز ۲۰۱۸ طبق دستور استاندار آذربایجان شرقی در استان تعمیم خواهد شد و از این رو پنج مسیر گردشگری مشخص شده است.

آبدار افزود: همچنین به علت برخی ابهامات اقدام به تاسیس سامانه گردشگری جامع با نام www.tabriz2018.com کرده ایم که تمام اقدامات و پروژه‌ها در آن و خبرگزاری تازه تاسیس یافته تبریز ۲۰۱۸ را به صورت دو زبانه خواهیم داشت.

 

انتهای پیام/ش

تخصیص 6  هزار و 790 میلیارد ریالاعتباربرای اجرای طرح و پروژ های تبریز 2018

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار