فرمانده پلیس راه کشور :

فوت بیش از 4 هزارنفر در تصافات رانندگی در کشور

فرمانده پلیس راه کشور با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد یکی از استانهای هدف گردشگری است، گفت: در ایام نوروز و به خصوص عید سعید فطر حجم ورودی خودروهای غیر بومی را به این استان شاهد بودیم.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛ سردار محمد حسین حمیدی در نشست با اصحاب رسانه در شهر یاسوج با بیان اینکه این استان یکی از استانهای هدف گردشگری است، افزود: این استان به علت چهارفصل بودن و داشتن جاذبه های گردشگری و طبیعی به عنوان استان توریست پذیر و هدف گردشگری مورد توجه پلیس راه بوده و در این رابطه نیز اقداماتی انجام داده است.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز و عید فطر شاهد افزایش حجم ورودی  از سایر استانها به این استان بودیم، اظهار کرد: هر جایی که گردشگر زیادتر وجود داشته باشد مطمنا حوادث و تصادفات بیشتر اسخودروهای غیر بومیت و به همین علت طرح تابستانه از اول تابستان شروع شده و تا آخر تابستان ادامه دارد.

فرمانده پلیس راه کشور مهمترین کار در ارائه خدمت به این مسافران را کنترل عبور و مرور و جلوگیری از تصادفات عنوان کرد و یادآور شد: همکاران من در سراسر کشور به صورت شبانه روزی در حال تلاش و کنترل برای تحقق بخشیدن به این مهم هستند.

سردار حمیدی یکی از مهمترین کارها در حوزه پیگیری از تخلفات را نصب دوربین عنوان کرد و گفت: ادارات زیربط با تامین اعتبار کارهایی در این حوزه انجام داده اند اما باید بیشتر شود.

وی به آماری در حوزه تصادفات در سال گذشته اشاره داشت و افزود: در سال گذشته متاسفانه 4 هزار و 800 نفر با وجود طرح تابستانه در حوادث جاده ای جان خود را از دست دادند.

فرمانده پلیس راه کشور یکی از مهمترین عوامل در تصادفات را خواب آلودگی و خستگی عنوان کرد و افزود: استان فارس، اصفهان، خراسان رضوی و جنوبی، سمنان و کرمان با توجه به اینکه جاده های آنها اکثرا کفی و کویری هستند باعث خواب آلودگی شده و می توان گفت 80 درصد تصادفات مربوط به این حوزه است.

وی تاکید کرد: استراحت قبل از حرکت، همراهی همران در رانندگی حین مسافرت، توقف کردن در بین راه می تواند از بروز چنین تصادف هایی بکاهد.

سردار حمیدی با بیان اینکه خوشبختانه در چند سال اخیر زمانبندی مسافرت بهتر شده است، یادآور شد: اصحاب رسانه باید با انتشار اخبار به موقع و زمانبندی مسافرت را ترویج دهند.

وی با بیان اینکه با خودروهایی که عامل تصادفات هستند به شدت برخورد می شود، تاکید کرد: ضبط گواهی نامه، توقف خودرو به مدت 72 ساعت، اعمال نمرات منفی و برخورد با خودروهای حادثه ساز از مهمترین کارهایی است که این نهاد انجام می دهد.

فرمانده پلیس راه کشور با بیان اینکه مردم و مسئولان خودشان خودروهای بی کیفیت را می شناسند، افزود: پلیس راه وظیفه نظارت و شناسایی نقاط حادثه خیز و خودروها را دارد و مسئولان باید برای رفع آنها اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در سال های گذشته تنها 400 دوربین ثبت تخلف در کشور وجود داشت، تصریح کرد: خوشبختانه این تعداد الان به 2 هزار و 200 دوربین افزایش پیدا کرده است که این خود انقلابی در این حوزه به شمار می رود.

سردار حمیدی اضافه کرد: هم اکنون بالغ بر 32 هزار نقطه حادثه خیز در کشوذر وجود دارد که در یک هزار و 500 نقطع آن ، 5 هزار و 300 نفر کشته شدند.

انتهای پیام/غ

نصب 22 هزار دوربین ثبت تخلف در جاده های کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.