ساعاتی پیش از آغاز نشست گروه بیست صورت گرفت؛

درگیری پلیس با معترضان به سرمایه داری در هامبورگ آلمان

در حالی که ساعاتی تا نشست گروه ۲۰ در هامبورگ آٖلمان باقی مانده، پلیس با مخالفان جهانی سازی درگیر شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، هزاران نفر از فعالان مخالف جهانی شدن شامگاه پنجشنبه ­در آستانه نشست سران گروه 20 در شهر هامبورگ در فضایی پرتنش راهپیمایی خود را آغاز کردند.

در حالی که ساعاتی تا نشست گروه ۲۰ در هامبورگ آٖلمان باقی مانده، پلیس در درگیری با معترضان به سرمایه‌داری ، به سمت آن‌ها گاز اشک آور شلیک می کند.

همچنین خودروهای آب‌پاش پلیس ضدشورش هم در محل حاضر شده‌ و تلاش می‌کنند معترضان را متفرق‌ کنند.

 پلیس شمار تظاهر کنندگان را در ساعت 19 به وقت محلی حدود هشت هزار نفر ارزیابی کرد. به گفته پلیس صدها نفر از تظاهر کنندگان آنارشیست هایی بودند که لباس سیاه به تن داشتند و صورت های خود را پوشانده بودند و به طور آشکار آماده بودند با نیروهای امنیتی درگیر شوند.

این تظاهرات که تحت شعار نمادین «به جهنم خوش آمدید» برگزار می شود، وعده داده شده تا شدیدترین تجمع ضد گروه 20 باشد که در حاشیه نشست سران گروه 20 برگزار می شود.

نشست گروه 20 قرار است روزهای جمعه و شنبه در هامبورگ برگزار شود.

تظاهرات به ابتکار «اتحادی خودمختار و ضد سرمایه داری» با حرکت از بازار ماهی فروشان در نزدیکی الب آغاز شد و تظاهر کنندگان قصد دارند دور مرکز کنگره که در آنجا نشست سران گروه 20 برگزار خواهد شد، راهپیمایی کنند.

تظاهر کنندگان پارچه نوشته ای را با مضمون «در هم کوبیدن گروه 20» حمل می کردند. تظاهر کنندگان قرار است به میدانی که با مرکز کنگره فقط 300 متر فاصله دارد، عزیمت کنند. 

حدود 20 هزار پلیس از سراسر آلمان به هامبورگ آمده و به علت خطر حملات (تروریستی) و از کنترل خارج شدن تظاهرات در این شهر مستقر شده اند. به گفته مقامات تا 100 هزار تظاهر کننده قرار است چندین روز راهپیمایی کنند و بیش از 30 تجمع اعتراضی پیش بینی شده است.

این در حالی است که همزمان با تظاهرات در هامبورگ، «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در حال دیدار هستند.

 

 

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آقای مهدی عابدیان زیدی
۱۴:۴۸ ۱۶ تير ۱۳۹۶
حق با مردم جمهوری آلمان می باشد،وفتی مردم زندگی خوبی داشته باشند دنبال جنگ نمی روند تاحق خود را بگیرند ،من همیشه طرف دار مردمی هستم که به آنها ستم وظلم شده است
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۰۹:۲۲ ۱۶ تير ۱۳۹۶
یک سوزن به خودت بزن یک جوالدوز به دشمنت...
شما که اینقدر به فکر مردم دنیا هستید و هر جای دنیا به هر دلیلی تظاهرات و یا راهپیمایی صورت می گیرد خبر رسانی می کنید و در تلوزیون به صورت زنده پخش می کنید یک گزارش هم از اعتراض مالباختگان موسسات مالی که با باتوم کارکنان نیروی انتظامی پذیرایی شدند پخش می کردید نکند نمی دانید که سپردگذاران در خیابان ها به نحوه اداره سیستم بانکی اعتراض کردند و در خیابان ها شعار می دادند ...
بدلیل همین گونه رفتارهاست که مردم نسبت به صدا و سیما و تمامی نهادهای خبری دولتی در ایران بدبین هستند و اعتمادی به خبرهای منتشر شده از این کانال ها ندارند بهتر است سیاست کاری خود را تغییر دهید به سمت آزادی بیان بروید ....
آخرین اخبار