نوروزى در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

باید نظارت را در مبادی ورودی مواد مخدر تقویت کنیم

عضو كميسيون حقوقی و قضایی مجلس گفت: اگر نظارتها را در مراكز ورودى مواد مخدر تقويت كنيم، توزيع آن در سطح كشور كاهش می‌یابد.

باید نظارت خود را در مبادی ورودی مواد مخدر تقویت کنیمحسن نوروزى عضو كميسيون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سياسى باشگاه خبرنگاران جوان درباره اظهارات اخير علی لاریجانی مبنی بر ارائه راهكارهاى اساسى به منظور مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه جايگاه اصلى توليد مواد مخدر كشور افغانستان است، اظهارداشت: در حال حاضر كه آمريكا در افغانستان سيطره دارد مردم اين كشور را به كشت محصولى غير از مواد مخدر تشويق می‌كند.

نوروزى با بيان اينكه جهان بايد نگاه ويژه‌اى به مواد مخدر داشته باشد، تصریح کرد: معتقدم مسئولان بايستى به موضوع مبارزه با مواد مخدر رويكردى اصولى پيدا كنند. به اين معنا كه بايد زندانيان مواد مخدر را از ساير زندانيان جدا كنيم و مسئولان آنها را افرادى فرهيخته در نظر بگيريم.

نماينده مردم رباط كريم و بهارستان ادامه داد: زمانى كه قرار است محکومان مواد مخدر ٢٠ يا ٣٠ سال در زندان بسر ببرد بايد امكانات كارخانه، صنعت و دانشگاه را در آنها قرار دهيم تا در صورتى كه به حرفه يا فنى خاص مسلط شد، آزاد شود.

وى از افزايش نظارتها و كاهش ترانزيت مواد مخدر بعد از حمله داعش به مجلس خبرداد و گفت: اگر نظارتهاى خود را در زاهدان، بندر عباس و مراكز ورودى مواد مخدر تقويت كنيم، ميزان افزايش و توزيع در سطح كشور تا اندازه‌اى كاهش پيدا ميكند.

عضو كميسيون حقوقی و قضایی مجلس ياد آور شد: اين موضوع بايد با اقدامات كارشناسی در حوزه زندان، قضا، پليس قضايى و كنترل بين شهرى پيگيرى شود تا بتوانيم مانع ورود مواد مخدر به كشور شويم.

نماينده مردم رباط كريم و بهارستان اضافه كرد: عربستان با وجود داشتن حكومت ارتجاعى بسيار جدى با موضوع مواد مخدر برخورد كرد به طورى كه در اين كشور مواد مخدرى يافت نمی‌شود لذا اگر ما هم به صورت دقيق در حوزه كنترل و پيشگيرى اقدام كنيم موفق خواهيم شد.

انتهاى پيام/

بايد زندانيان مواد مخدر را از ساير زندانيان جدا كنيم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار