جدیدترین نقشه شهر کرمان + جاذبه‌های گردشگری و نقشه گوگل شهر کرمان

نقشه شهر کرمان گویای این است که شهر تاریخی کرمان در مرکزیت استانی به همین نام قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با مروری بر نقشه شهر کرمان متوجه می‌شویم که این شهر از نظر وسعت با مساحتی بالغ بر ۱۳۰۰۰ هکتار جای خود را در میان کلان‌شهر‌های کشورمان پیدا کرده و جمعیتی بالغ بر ۷۱۲۰۰۰ نفر را در خود جای داده است.

این شهر که در مرکز پهناورترین استان کشورمان قرار گرفته، یکی از پنج شهر تاریخی ایران به حساب می‌آید.

نقشه شهر کرمان گویای این است که، شهر کرمان بزرگترین شهر منطقه جنوب شرقی کشورمان بوده و به لحاظ صنعتی، سیاسی، فرهنگی و علمی مهم‌ترین شهر این منطقه است. هم‌اکنون این شهر به عنوان پایلوت دولت الکترونیک انتخاب شده و در مسیر تبدیل شدن به یک شهر الکترونیک قرار گرفته است.

 

نقشه شهر کرمان

 

شهر کرمان سومین مرکز استان مرتفع کشورمان به حساب می‌آید و به همین دلیل در تابستان از آب و هوای معتدلی برخوردار است. از نام‌های تاریخی این شهر می‌توان به بوتیا، کارمانا، کرمانیا و گواشیر اشاره کرد.

نقشه شهر کرمان  می‌گوید؛ این شهر در گذشته دربرگیرنده ۶ دروازه با نام‌های دروازه مسجد یا دروازه وکیل، دروازه ناصری، دروازه گبری یا خراسانی، دروازه سلطانی یا دولت، دروازه ارگ یا دروازه باغ و دروازه رق‌آباد بوده است. این شهر هم‌اکنون همچون سایر کلانشهر‌ها با مشکل حاشیه‌نشینی مواجه است.

 

نقشه شهر کرمان


یادآور می‌شود؛ شاعران زیادی در طول تاریخ به شهر کرمان توجه داشته‌اند که از آن جمله می‌توان به فردوسی، مولوی، شاه نعمت‌الله ولی، سعدی، خواجوی کرمانی، میرزا آقاخان کرمانی، راجی کرمانی، محمد فرخی یزدی، واعظ قزوینی، قاآنی و احمد ناظرزاده کرمانی اشاره کرد.

فردوسی در وصف شهر کرمان چنین سروده است: «چو بگذشت یک چند بر هفتواد/مر آن حصن را نام کرمان نهاد». مولوی نیز در بخشی از اشعارش نام کرمان را چنین برده است «کبوترخانه جان‌ها از او معمور گشت/ پس چرا این زیره را من سوی کرمان می‌برم».

نقشه شهر کرمان


جاذبه‌های گردشگری کرمان

 

گفتنی است؛ از جاذبه‌های گردشگری کرمان می‌توان به مجموعه گنجعلی خان، حمام وکیل، گنبد جبلیه، مسجد جامع مظفری، مسجد جامع ملک، بازار کرمان، حصار شهر قدیم کرمان، آرامگاه مشتاق علیشاه، خانه امینیان، خانه غفاری، قلعه اردشیر و قلعه دختر اشاره کرد. باغ نظر، باغ بیرم‌آباد، باغ نشاط، باغ فتح‌آباد، باغ سرآسیاب و باغ مشیز نیز از جاذبه‌های طبیعی این شهر به حساب می‌آیند.

خاطرنشان می‌شود؛ از موزه‌های شهر کرمان می‌توان از موزه هنر‌های معاصر صنعتی، باغ موزه هرندی، موزه زرتشتیان، باغ موزه دفاع مقدس، موزه ذوالفقار، موزه مطبوعات، موزه سکه، موزه مردم‌شناسی، موزه شاه نعمت‌الله ولی، موزه سنگ، موزه شهید باهنر، موزه ساعت، موزه روحانیت، موزه پزشکی، موزه فرش، موزه بزرگ شهر و موزه آکواریوم و تاریخ طبیعی و تاکسیدرمی کرمان نام برد.

خواجوی کرمانی، شاه نعمت‌الله ولی، سعید نفیسی، اسحاق جهانگیری، محمدجواد باهنر، قاسم سلیمانی، محمدابراهیم باستانی پاریزی، هوشنگ مرادی کرمانی، طاهره صفارزاده، فردوس کاویانی، بلقیس سلیمانی، احمدرضا احمدی، عادل فردوسی‌پور، آرش برهانی، ایرج بسطامی و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از مشاهیر شهر کرمان به حساب می‌آیند.


متروی شهر کرمان


هم‌اکنون احداث قطار شهری شهر کرمان به تصویب شورای شهر کرمان رسیده و ساخت آن به شرط تصویب در مراجع قانونی بالادست و تأمین اعتبارات لازم در سال‌های آینده آغاز خواهد شد. متروی شهر کرمان از پروژه‌های مصوب برای حل مشکل ترافیک این کلان‌شهر به حساب می‌آید.


نقشه گوگل شهر کرمان

 

نقشه شهر کرمان

 

 


انتهای پیام/

 

 

آشنایی با جاذبه‌های گردشگری کرمان

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کرمانی
۱۰:۳۰ ۲۰ تير ۱۳۹۶
کرمان شهر خیلی خوبیه...واقعا دیدنی های زیادی داره.هواش هم حتی تابستون از خیلی از شهرهایی که فکر می کنید خنک هستند بهتره. کرمان خنک تر از تهرانه ختی بعضی مواقع تابستان
Iran (Islamic Republic of)
کرمانی
۱۰:۳۰ ۲۰ تير ۱۳۹۶
کرمان شهر خیلی خوبیه...واقعا دیدنی های زیادی داره.هواش هم حتی تابستون از خیلی از شهرهایی که فکر می کنید خنک هستند بهتره. کرمان خنک تر از تهرانه ختی بعضی مواقع تابستان
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۲۳:۱۱ ۱۹ تير ۱۳۹۶
کرمان یک شهر رو به توسعه و پیشرفت هستش.کرمان یکی از قطب های علمی و گردشگری کشور هستش.سومین مرکز استان مرتفع کشور.
آخرین اخبار