مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد:

مقاوم سازی ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد مسکن روستایی

سهرابی گفت: تاکنون ۲میلیون و ۱۰۰هزار مسکن روستایی معادل ۴۰ درصد از خانه‌های‌روستایی در حال استفاده کشور در برابر حوادث پیش‌بینی نشده، مقاوم‌سازی شده‌اند.

مقاوم سازی ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد مسکن روستاییبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان حمیدرضا سهرابی مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اظهار داشت: طبق سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ در سطح کشور ۵ میلیون و ۲۷۰ هزار واحد مسکن روستایی وجود دارد که مقاوم سازی بقیه این واحدها نیز درحال پیگیری است.

وی عنوان کرد: طرح جامع مسکن روستایی نیز از سال ۸۴ با کمک ویژه دولت در قالب بهسازی و پرداخت تسهیلات بانکی ارزان قیمت عملیاتی شد که از مجموع یک میلیون و۷۰۰ هزار واحد که عقد قرارداد با بانک ها دارند، یک میلیون و ۵۹۰ هزار واحد آن مورد بهره برداری قرار گرفته است.

سهرابی اضافه کرد: علاوه بر این، بنیاد مسکن ۳۴۰ هزار واحد مسکونی آسیب دیده از حوادث را در سطح کشور ساخته است.

به گفته وی؛ تا قبل از سال ۸۴ در سطح کشور ۲۸۰ هزار واحد مسکونی مقاوم در برابر حوادث پیش بینی نشده وجود داشت.

وی از تداوم بازسازی واحدهای مسکونی در قالب برنامه ششم توسعه همه جانبه نیز خبرداد و افزود: در این برنامه سالانه بازسازی ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در دستور قرار دارد.

مدیرکل مسکن روستایی یادآور شد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تلاش دارد که تدوام طرح بازسازی سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در مناطق روستایی کشور را در برنامه هفتم توسعه نیز گنجانده تا مسکن روستایی مقاوم سازی شده در سال ۱۴۰۵ به ۷۵ درصد برسد.

پرداخت وام ۲۰۰ میلیون ریالی ساخت مسکن روستایی

سهرابی تصریح کرد: با مصوبه اواخر سال گذشته دولت، تسهیلات ارزان قیمت ساخت مسکن روستایی برای هر واحد ۱۸۰ تا ۲۰۰میلیون ریال برای سال جاری تعین شده است.

به گفته وی؛ پرداخت تسهیلات ارزان قیمت ساخت مسکن روستایی درمناطق مرزی ۲۰۰ میلیون ریال و برای سایر مناطق روستایی ۱۸۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بازگشت تسهیلات پرداخت شده برای ساخت مسکن روستایی با سود ۵ درصد و در اقساط ۱۲ ساله است.

سهرابی در خاتمه سختگیری بانک ها در پرداخت تسهیلات به متقاضیان ساخت مسکن روستایی را از مشکلات در شتاب بخشیدن ارائه خدمات و مقاوم سازی برشمرد و از استانداران و فرمانداران خواست که برای رفع این مشکل بنیاد مسکن را همراهی کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار