رمز و راز قبرستانی5 هزار ساله با اسکلت هایی عجیب در چین+تصاویر

باستان شناسان به تازگی در حفاری‌های خود یک قبرستان شگفت انگیز در چین کشف کرده اند که در آن اسکلت‌هایی با ظاهری عجیب وجود دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اسکلت های به دست آمده در این قبرستان پنج هزار ساله قامتی حدود 2متر دارند و کارشناسان با توجه به قد معمول مردم کشور چین و اهالی کنونی روستا، این قامت بلند را بسیار غیر عادی دانسته اند؛ اسکلت ها در قبرهای بزرگتر متعلق به افراد ثروتمند تر بوده است.

راز و رمز قبرستان 5 هزار ساله چینی ها +تصاویر
این قبرستان در روستای جیا جیا در نزدیکی منطقه جینان در شرق کشور چین کشف شده است؛ علاوه بر قبرستان در این سایت باستانی، کارشناسان دانشکده تاریخ و تمدن دانشگاه شاندونگ خرابه های حدود 104 خانه؛ 205 قبر و 20 چاه را از سال 2016 تا کنون کشف کرده اند؛ محققان معتقدند این آثار متعلق به دوره نوسنگی متاخر در قسمت پایین رودخانه زرد در کشور چین است.

راز و رمز قبرستان 5 هزار ساله چینی ها +تصاویر


با بررسی آسیب های وارد شده به سر و جمجمه اسکلت ها کارشناسان این نظریه را عنوان کرده اند که اکثر آنها در زمان زندگی جزو جنگجویان بوده اند؛ در کنار اسکلت ها کاسه های سفالین نیز دیده می شود.

اهالی این منطقه در زمان های باستانی از مواد غذایی مناسبی تغذیه می کرده اند و یکی از دلایل بلندی قد اسکلت ها نیز به تغدیه مناسب آنها مربوط است.

کار تحقیق بر روی اسکلت ها و شیوه زندگی اهالی باستانی این منطقه از کشور چین و چرایی بلندی غیر عادی قد آنها توسط محققان در دست بررسی است.

راز و رمز قبرستان 5 هزار ساله چینی ها +تصاویر

منبع:Dailymail

انتهای پیام/

تصادفی عجیب در منظومه شمسی که ماه را به وجود آورد+عکس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار