از بیم آزمایش موشکی اخیر کره شمالی؛

آمریکا سامانه موشکی تاد را آزمایش می‌کند

آمریکا قصد دارد توان سامانه دفاع موشکی «تاد» را برای مقابله با موشکهای بالستیک کره شمالی به آزمون بگذارد.

آمریکا سامانه موشکی تاد را آزمایش می‌کندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دو تن از مقامات آمریکا روز جمعه به خبرگزاری رویترز اعلام کردند که مقامات واشنگتن در واکنش به آزمایش موشکی اخیر کره شمالی، قصد دارند که طی روزهای آینده توان سامانه دفاع موشکی خود موسوم به «تاد» را برای مقابله با موشکهای بالستیک میان‌بُرد به آزمایش بگذارند.

به رغم برنامه ریزی‌های انجام شده برای انجام این آزمایش از چندین ماه پیش، این آزمایش جدید در پی پرتاب آزمایشی یک موشک بالستیک قاره پیما از سوی کره شمالی در روز چهارم ژوئیه از اهمیت ویژه ای برخوردار شده است.

گفتنی است که مقامات کره شمالی در روزهای اخیر و بعد از یک آزمایش موشکی اعلام کردند که موشک بالستیک جدید و قاره پیمای این کشور از قابلیت حمل یک کلاهک هسته‌ای بزرگ و سنگین برخوردار است.

مقامات واشنگتن نیز در واکنش به این آزمایش موشکی پیونگ یانگ، خواستار اقدام جامعه جهانی برای مقابله با برنامه تسلیحات هسته‌ای کره شمالی شدند.

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی اظهار داشت که این آزمایش موشکی موفقیت‌آمیز ظرفیت تسلیحات استراتژیک این کشور را که مشتمل بر بمبهای اتمی، هیدروژنی و همچنین موشکهای بالستیک قاره پیما است، تکمیل کرد.

گفتنی است آمریکا اخیرا سامانه ضدموشکی تاد را به بهانه مقابله با تهدیدات موشکی کره شمالی در بخش‌هایی از خاک کره جنوبی مستقر کرده است اما هم‌اکنون قصد دارد در ایالت آلاسکا نیز این سامانه را نصب و عملیاتی‌سازی کند.

منابع خبری می‌گویند سامانه ضدموشکی تاد - ساخته شرکت تسلیحاتی لاکهید مارتین - در 13 آزمایش قبلی خود در برابر موشک‌های کوتاه‌برد موفق عمل کرده است.


بیشتر بخوانید:

انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار