ابوترابی:

هزینه دریافت کارت ملی هوشمند 31 هزار تومان است/ آغاز فراخوان دریافت کارت از فردا

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: مردم برای دریافت کارت هوشمند ملی از فردا به دفاتر پست یا پیشخوان مراجعه کنند.

فراخوان دریافت کارت هوشمند ملی از فردا آغاز می شودبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیف الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در نشست خبری که امروز(شنبه) برگزار شد، با اشاره به اینکه کارت هوشمند ملی کلید ورود به دولت الکترونیک است، اظهار داشت: تاکنون بیش از ۲۴ میلیون کارت هوشمند ملی دریافت کرده اند.

وی افزود: طبق دستوری که از سوی هیئت وزیران اعلام شد اعتبار کارت های ملی صادر شده از سال ۸٠ تا ۸۹ ، تا پایان سال ۹۶ دارای اعتبار است.

ابوترابی با بیان اینکه کارت های ملی از سال ۹۷ فاقد اعتبار است، تاکید کرد: مردم به منظور جلوگیری از ایجاد مشکل برای کارهای اداری از فردا به دفاتر پست و پیشخوان مراجعه کنند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور ادامه داد: حداکثر زمان صدور کارت هوشمند ملی از مرحله درخواست تا صدور کارت ۱۵ روز تا یک ماه است.

ابوترابی در خصوص رقم دریافتی از مردم به منظور صدور کارت ملی هوشمند، تصریح کرد: هزینه درخواست کارت هوشمند ملی از تکمیل ثبت نام تا تحویل در سراسر کشور حداکثر ۱۱ هزار تومان است و افراد باید مبلغ ۲۰ هزار تومان نیز به حساب خزانه دولت واریز کنند.

وی تاکید کرد: دریافت هزینه‌ای بالغ بر ۳۱ هزار تومان برای صدور کارت‌های ملی هوشمند غیر قانونی است و با دفاتر پیشخوان متخلف برخورد خواهد شد.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور بیان کرد: به منظور رصد وضعیت صدور کارت هوشمند ملی شرایطی ایجاد شده تا متقاضیان با مراجعه به سایت سازمان ثبت احوال و با وارد کردن شماره ملی و کد رهگیری خود از مراحل صدور کارت ملی هوشمند خود مطلع شوند.

وی با اشاره به اینکه افرادی که برای صدور کارت هوشمند ملی خود اقدام کرده‌اند اما اکنون از محل کارت خود بی‌اطلاع هستند، تصریح کرد: این افراد می‌توانند به دفاتر پیشخوان و پست مراجعه کنند و با ارائه شماره ملی خود و بر اساس نرم افزاری که پیش‌بینی شده به آن ها اطلاع داده می‌شود که برای پیگیری به کدام دفتر مراجعه کنند.

ابوترابی تصریح کرد: طبق فراخوان اعلام شده افرادی که کارت ملی نمونه قدیم دارند و تاریخ صدور کارت آن ها مربوط به سال‌های ۸٠ تا ۸۹ است، باید برای دریافت کارت هوشمند ملی خود به تدریج از فردا به دفاتر مربوطه مراجعه و کارت‌های خود را دریافت کنند، همچنین کارت ملی افرادی که تاریخ صدور کارت ملی‌شان از سال ۹٠ تا ۹۶ بوده، دارای اعتبار است.

پایان سال 97 زمان اتمام صدور کارت هوشمند ملی

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور بیان کرد: ۴٠ میلیون نفر جمعیت هدفی است که واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی هستند که بخش عظیمی از آن ها کارت قدیمی دارند و بنا داریم که پایان سال ۹۷ را پایان صدور کارت هوشمند ملی اعلام کنیم.

وی در خصوص صدور کارت هوشمند ملی برای ایرانیان خارج از کشور گفت: به دلیل اینکه هماهنگی‌های لازم با وزارت امور خارجه انجام نشده فعلاً کارت هوشمند ملی برای این افراد صادر نمی‌شود و همچنان کارت ملی برای آنان صادر خواهد شد.

ابوترابی با اشاره به اینکه ۲٠ تا ۲۵ میلیون ظرفیت پایگاه‌های ثبت احوال کشور برای صدور کارت هوشمند ملی در سال است، عنوان کرد: تا پایان امسال ۲٠ میلیون نفر را پوشش خواهیم داد و به این سمت می‌رویم که مردم با اطمینان بیشتری برای دریافت کارت هوشمند ملی مراجعه کنند و در نظر داریم تا پایان سال آینده پروژه کارت هوشمند ملی به اتمام برسد.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به مشکلاتی که بر اثر تحریم‌ها برای صدور کارت هوشمند ملی به وجود آمد، گفت: با رایزنی‌های انجام شده، ۵ دستگاه با ظرفیت 2 تا 2.5 میلیونی صدور کارت هوشمند ملی را وارد کشور کردیم.

وی با بیان اینکه تراشه‌ای که در کارت هوشمند ملی پیش‌بینی شده در آینده‌ای نزدیک با نصب دستگاه‌های کارتخوان خاصی قابل استفاده است، عنوان کرد: اطلاعات افراد در این تراشه محرمانه است و قابل بازخوانی نیست، همچنین ۲ کد در آن پیش‌بینی شده که به همراه اثرانگشت قرار است به عنوان کارت حساب بانکی و کارت سلامت از آن استفاده شود و ظرفیت‌های متعددی برای آن پیش‌بینی شده که امسال سازوکار قانونی و مصوبات اداری آن را پیش خواهیم برد.

ابوترابی ادامه داد: اگر فردی معلول حرکتی است و نمی‌تواند برای دریافت کارت هوشمند ملی خود اقدام کند، با اعلام شرایط خود به سازمان ثبت احوال مأموران این سازمان با دستگاه‌های سیار برای درخواست و تحویل کارت به منازل آن ها مراجعه می کنند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در خصوص برخی از متقاضیانی که صدور کارت هوشمند ملی آن ها بسیار طولانی شده و ظرف یک ماه انجام نشده است، ادامه داد: دلیل این امر بدین جهت است که دفاتر پیشخوان دولت و ثبت‌احوال درخواست متقاضیان را اخذ کرده اما در کنترل مدارک برای صدور کارت هوشمند این افراد مشکلی وجود داشته، به عنوان مثال مدارک ناقص بوده و یا عکس آن ها دارای مشکل بوده که این مدارک به دفاتر برگشت داده شده اما به متقاضی اعلام نشده است.

وی افزود: در این زمینه از سوی دفاتر پست، پیشخوان و ثبت احوال کوتاهی صورت گرفته که باید به متقاضیان اطلاع‌رسانی می شد، البته مواردی از این دست بسیار محدود بود که باید پیگیر این مسائل می‌ شدیم.

ابوترابی با اشاره به اینکه به دلیل عدم تجمع متقاضیان در نظر داریم تا مراکز صدور و تحویل کارت را در کشور گسترش دهیم، خاطر نشان کرد: در حال حاضر شناسنامه جدید در تمام استان‌های کشور ظرف یک روز صادر می‌شود.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه  تا زمان انتخابات ریاست جمهوری شناسنامه المثنایی باقی نمانده بود که صادر نشود، گفت: البته این امر به جز کلان‌شهر تهران بود که موارد نقض قانونی داشته و آن هم رفع شده است، همچنین در گذشته نگارش‌ها به صورت دستی بود و هم اکنون با دستگاه انجام می‌شود و این دستگاه‌ها ظرفیت محدودی دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۲۵ بهمن ۱۳۹۶
من به عنوان یک ایرانی بابت این هزینه ها مخالفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۲۵ بهمن ۱۳۹۶
چرا گرون شد ؟
Germany
منصورمرادی
۲۳:۵۰ ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
من دوماپیش ثبت نام کردم رفتم دفترپیشخوان گفتن شناسنامه شما مشکل داره من رفتم ثبت احوال شناسنامه ام عوض کردم بازرفتم دفترپیشخوان گفتن شماسایت ثبت نامت نمی کندبایدبری ازنو ثبت نام بکنی آلعان سایت بسته شده تکلیف ماچیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۰۳ بهمن ۱۳۹۶
چرا باید هزینه کارت ملی رو مردم بدن اونم اینقدر زیاد!!!؟
Iran (Islamic Republic of)
شهروند ایرانی
۰۷:۴۹ ۲۸ دی ۱۳۹۶
کاری که دولت میخواد انجام بده مردم باید پولشو بدن وقت و کارشونم ازدست بدن تواین مملکت که سازمانهای زیربطش کم کاری میکنند و مردم رو علاف میکنن دزدها پول میخواین بگید بریزیم نمیرین از بدبختی گدایی نکنید نظارت کنید بازی دراوردید چندسال دیگه اینم نامعتبره درضمن جالبه هرجابری باید یه کیف مدارک ببری که هیچکدوم بدون اون یکی معتبرنیس شناسنامه باید باکارت ملی باشه وگرنه بدردشون نمیخوره یهوتاسندخونه بایدببری تایه کاربانکی انجام بدن تازه شناسایی بشی ... مرده شور ببرتتون وعده ما پل صراط انشاا...
Iran (Islamic Republic of)
امیرسام
۱۳:۲۱ ۰۹ دی ۱۳۹۶
برای خیلی ها این هزینه هم زیاد است ، خیلی ها منبع درآمد مناسب ندارن و یک سوال اینکه آیا امکان تغییر دوباره این کارتها چند سال دیگه هست؟
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۱:۰۸ ۱۹ آذر ۱۳۹۶
با سلام و خسته نباشید اگه بابت خزانه 20000 تومن هستش پس چرا اداره پست شهرستان شاهیندز آذربایجان غربی 24000 تومن از مردم میگیره چرا هیچ کس پاسخ گو نیست 9000 برا عکس و 2000 برای اثر انگشت که جمعا 35000 شده لطفا رسیدگی بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۱۳ آذر ۱۳۹۶
سلام.یک ماه بیشتره منتظره جوابم هنوزخبری نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۱۰ آذر ۱۳۹۶
قرار بود این کارتها تجمیع شه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۱:۰۱ ۰۵ آذر ۱۳۹۶
کارت های ملی هوشمند برای دریافت تا کی مهلت داره ؟
United States of America
جواد
۱۱:۳۷ ۰۴ آذر ۱۳۹۶
شما اگه بوجه نداري مردم باید جور شما رو بکشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۰۱ آذر ۱۳۹۶
به عنوان یک شهروند چه دلیلی داره که 31 هزار تومان بابت کارت ملی دباید دریافت بشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۰۱ آذر ۱۳۹۶
به عنوان یک شهروند چه دلیلی داره که 31 هزار تومان بابت کارت ملی دباید دریافت بشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۲۲ آبان ۱۳۹۶
م من ثبت نام کردم ۲۲۵۰۰ یکبار گرفتن ۹تومن یکبار،۲تومن هم یکبارکه میشه والا
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۴۷ ۰۸ آبان ۱۳۹۶
واقعا هزینه صدور کارت ملی بالاس
ی حساب سرانگشتی نشون دهنده این قضیه هست و از طرفی خیلی ها توان پرداخت این مبلغ رو ندارن
واقعا باید فکر اساسی بشه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۲:۳۰ ۲۷ مهر ۱۳۹۶
مبلغ ۳۶۰۰۰ تومان بابت کارت ملی هوشمند گرفتن ولی اعلام کردن بیشتر از ۳۱،۰۰۰ تومان نباید بپردازید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۲۴ مهر ۱۳۹۶
این طرح رو مسئولان میخواد اجرا کنه . چرا باید مردم پولشو بدن ؟؟؟! شما حساب کن یه کارگر ه مثلا سه تا بچه داره با خودشو خانومش باید نصف حقوق یک ماهش رو بده به مسئولان .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۲۳ مهر ۱۳۹۶
حقیقتا باید با اندکی هزینه انجام میشد .
Iran (Islamic Republic of)
آرین
۱۴:۰۸ ۲۳ مهر ۱۳۹۶
پیشخوان مراجعه کردم...26000 تومن پیش ثبت نام گرفتن...9000 تومن برای عکس و انگشت نگاری و 2000 تومن برای تحویل کارت
مجموعا 37000 تومن
31000 تومن کجاست؟؟؟
6000 تومن پیشخوان اضافه گرفته به کجا باید شکایت کرد؟؟ دیگه حلال و حرام توی مملکت مون بی معنیه
Iran (Islamic Republic of)
دزدای ابله
۱۹:۳۶ ۲۲ مهر ۱۳۹۶
این چه مسخره بازیه دزدای عوضی تا که میخای وقت و پول مردمو با این مارای بیخود بگیریید
Iran (Islamic Republic of)
آرین
۱۷:۰۷ ۲۲ مهر ۱۳۹۶
باشه حتما میایم میگیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۲ ۱۹ مهر ۱۳۹۶
من ثبت نام کردم ۲۲۵۰۰ یکبار گرفتن ۹تومن یکبار،۲تومن هم یکبارکه میشه والا
Iran (Islamic Republic of)
ی
۱۶:۴۵ ۲۰ شهريور ۱۳۹۶
این کارتی که میدن برای مردم مهم نیس که واسه دولت خوبه
ینی جزء مدارک دولتی و حاکمیتی محسوب میشه
پس هزینه ش رو باید دولت متحمل بشه نه ملت
تو روز روشن دارن دست میکنن تو جیب مردم
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۵۹ ۱۴ شهريور ۱۳۹۶
چرا باید 31هزارتومن بابت یه کارت پول بدیم؟! اونم کارتی که ما تقاضای تعویضش رو ندادیم و صرفا" ثبت احوال میخواد عوض کنه وگرنه این کارت فعلی مگه چه عیبی داره چند سال دیگه هم باز میخوان عوضش کنن!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۰۶ شهريور ۱۳۹۶
وای خدای من
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۴:۲۵ ۲۱ مرداد ۱۳۹۶
من به عنوان یک ایرانی بابت این هزینه های بی دلیل و بی ثمر مخالفم،
پل صراط انشالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
خب مثلا این کارت چه مشکلی حل میکنه این هم اضافه میشه به کارتهای بی مصرف دیگه . واقعا خجالت آوره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۲۴ تير ۱۳۹۶
الان شماره کارت ملی و شناسنامه خیلی ها. یکی هستش
چه دلیلی داره این افراد باز کارت ملی بگیرند یا عوض کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۱۷ تير ۱۳۹۶
چرا از ما 45هزار تومان یک جا و19هزار توما جای دیگر گرفتند قانونی که نیست
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۰:۰۴ ۱۷ تير ۱۳۹۶
یه سوال//اگه یکی بخواد پول بیشتری بده باید چکار کنه//با تشکر از برنامه خوبتان
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۹:۲۲ ۱۷ تير ۱۳۹۶
اخه چرا باید 31 هزار تومن بابت کارتی پرداخت کنیم که تمام هزینه ش خیلی خیلی بخواد بشه 10یا 15 هزار تومن ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۱۷ تير ۱۳۹۶
الان 31000تومن میگیرن حالا حساب کنید کل جمعیت ایران چند میشه ؟ بعد دوباره مدتی بعد میگن باید دوباره تعویض بشه باز روز ازنو روزی از نو. این چه مسخره بازی سر مردم در میارید.بابا ول کنید بچسبید به اصل مشکلات مردم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۴۶ ۱۷ تير ۱۳۹۶
سلام لطفا به مسئولین سازمان ثبت بفرمایید با مردم صادق باشند اگر سری به مراکز ثبت نام کارت ملی بزنید متوجه خواهید شد حداقل شش ماه زمان دریافت کارت می باشد نه ۱۵ تا سی روز !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۱۷ تير ۱۳۹۶
به عنوان یک شهروند چه دلیلی داره که 31 هزار تومان بابت کارت ملی دباید دریافت بشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۱۷ تير ۱۳۹۶
هزار تا کارت داریم مگه یک کد ملی چیه که هم در شناسنامه و هم در کارت پایان خدمت و هم در کارت نظام مهندسی و هم در گواهینامه و هم در کارت مهارت سازمان فن و حرفه ای و ...
آخرین اخبار