بجنورد؛

تولید بیش از 400 هزار اصله نشاء گیاهان دارویی

بیش از 400 هزار اصله نشاء گیاهان دارویی در استان تولید شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ علی اصغر شریکیان مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: تاکنون بیش از 400 هزار اصله نشاء گیاهان دارویی در این استان تولید شد که در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه این گیاهان دارویی شامل آویشن باغی، مریم گلی، بادرنج بویه و قلمه ریشه دار گل محمدی است ، افزود :  یکی از اقدامات شاخص باغبانی در راستای برنامه اقتصاد مقاومتی اصلاح و نوسازی باغات میوه است.

شریکیان با اشاره به اینکه هم اکنون باغ های پایه رویشی سیب، گلابی، گیلاس و آلو در سطح 25 هکتار احداث شده است گفت: این نوع باغ ها دارای عملکرد کمی و کیفی مطلوب تری نسبت به باغ های بذری هستند که برای تولید نهال های پایه رویشی در استان 8 هزار و 500 اصله نهال رویشی گزیلا، پیردوآف برای تولیدکندگان نهال در استان تامین شده است.

شریکیان با اشاره به اهمیت نهال های پایه رویشی افزود: نهال های پایه رویشی در مقایسه با نهال های بذری متراکم تر کشت می شوند و زودتر به باردهی می رسند از سویی عملکرد کمی و کیفی مطلوب تری دارند.

به گفته مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی این استان دارای 14 نهالستان است که 10 نهالستان هسته دار و دانه دار، 2نهالستان پسته و 2 نهالستان شامل تولید گیاهان دارویی و گل محمدی است.

خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که سالانه بیش از 2 میلیون و 500 هزار تن انواع محصول زراعی، باغی و دامی تولید می شود.

انتهای پیام/آ

تولید سالانه بیش از 2 میلیون و 500 هزار تن محصول کشاورزی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.