بجنورد؛

واریز حق بیمه مددجویان خراسان شمالی به حساب تامین اجتماعی

پرداخت حق بیمه مددجویان تحت حمایت با هدف برخورداری آنان از مزایای بیمه از جمله مستمری ، بازنشستگی و از کار افتادگی انجام می شود.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ عباس اهرابی، مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی با بیان اینکه امسال بیش از شش هزار مددجوی تحت حمایت این نهاد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند،گفت: عمده این گروه، زنان سرپرست خانوار و افرادی هستند که به‌ نوعی شغل دارند و فعالیتی را انجام می‌دهند.

وی افزود : بیش از  ۶۰ درصد از مددجویان  تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی در خراسان شمالی را جامعه زنان و  باقی مانده  مردان مجری طرح های اشتغال هستند.

اهرابی با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از دو هزار و۴۰۰ نفر از زنان سرپرست خانوار و بیش از سه هزار  و700 مجری طرح های اشتغال، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند، افزود: اکثر زنان سرپرست خانوار که با دریافت وام کمیته امداد برای خود شغلی ایجاد کرده‌اند در اولویت بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند و هدف ما تشویق برای توانمندی مددجویان است.

وی گفت : یکی از رویکردهای اساسی کمیته امداد به عنوان یک نهاد حمایتی تلاش برای رساندن افراد تحت حمایت به شرایط مطلوب و مناسب خوداتکایی و خودکفایی است که می‌تواند بستر تحولی اساسی را فراهم آورد.

مدیر کل کمیته امداد استان خراسان شمالی در رابطه نحوه قرار گرفتن مددجویان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی،افزود : زنان سرپرست خانوار شهری کمتر از ۵۰ سال سن و مددجویان دریافت کننده وام اشتغال که بیمه ای ندارند می توانند تحت پوشش این بیمه قرار بگیرند.

اهرابی رقم کلی پیش بینی شده برای هزینه کرد بیمه تامین اجتماعی خانواده های مشمول را بیش از 64 میلیارد ریال عنوان کرد وخاطر نشان کرد: بیش از 16 میلیارد ریال از این اعتبار در سه ماهه نخست امسال به حساب تامین اجتماعی واریز شده است.

وی تاکید کرد: پرداخت حق بیمه مددجویان تحت حمایت با هدف برخورداری آنان از مزایای بیمه از جمله مستمری ، بازنشستگی و از کار افتادگی انجام می شود.

گفتنی است : براساس توافقات انجام شده پس از ۱۰ سال سابقه بیمه، زنان مذکور بازنشسته می شوند و مستمری بازنشستگی دریافت می کنند.

انتهای پیام/آ

واریز بیش از 16 میلیارد ریال اعتبار به حساب تامین اجتماعی در سه نخست امسال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.