سیاری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

ضرورت اطلاع رسانی رسانه ها برای تصویب لایحه افزایش مالیات بر مواد دخانی در کشور

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به لایحه مالیات بر ارزش افزوده بر مواد دخانی گفت: رسانه‌ها با اطلاع رسانی به تصویب این لایحه کمک کنند.

علی اکبر سیاری معاون بهداشت وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه سالانه ۶۵ هزار نفر جان خود را به دلیل مصرف دخانیات از دست می‌دهند، گفت: مصرف مواد دخانی موجب ابتلا به سرطان ریه، دستگاه گوارش مانند سرطان لب، زبان، حنجره و  پروستات می شود.

وی افزود: بر اساس توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی مالیات برمواد دخانی به خرده فروشی در کشور باید به ۷۰ درصد برسد، این مالیات تا سال ۹۵ حدود ۱۱ درصد بود اما اکنون حدود ۵ درصد است و  در برنامه ششم توسعه نمایندگان خلاف بررسی‌های علمی و عقلانی که در دنیا صورت می‌گیرد میزان  مالیات بر مواد دخانی را کاهش دادند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به لایحه ارزش افزوده بر مواد دخانی در مجلس عنوان کرد: لایحه‌ای تحت عنوان مالیات بر ارزش افزوده به کمیسیون اقتصاد مجلس برده شده که مالیات بر ارزش افزوده برمواد دخانی افزایش پیدا کند، این میزان در گذشته ۱۵ درصد بود که به ۹ درصد کاهش پیدا کرد.

سیاری اظهار کرد: وزارت بهداشت از رسانه درخواست می‌کند تا با اطلاع رسانی، ما را در تصویب لایحه افزایش مالیات بر مواد دخانی کمک کنند تا این مالیات برارزش افزوده به میزان منطقی براساس توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی و به نفع سلامت مردم افزایش پیدا کنند.

انتهای پیام/

مالیات برمواد دخانی به خرده فروشی باید به ۷۰ درصد برسد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۰۸ ۲۲ تير ۱۳۹۶
‏دختر فامیلمون بخاطر یه آمپول که تو دو سالگی اشتباهی بهش زدن مغزش دیگه رشد نکرد تو همون دو سالگی مونده
#نه_به_تربیت_پرستار_بیمارستانی