اهواز؛

جمع آوری و معدوم سازی قلیان در خوزستان

مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت خوزستان از جمع آوری و معدوم سازی ۱۸ هزار قلیان در مراکزی مثل پارک ها و قهوه خانه های استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت خوزستان، فرهاد صفدری گفت: در هفته ملی بدون دخانیات یکی از اقدامات انجام شده، تشکیل کمیته استانی کنترل دخانیات با حضور دستگاه های مرتبط بود. این کنترل در سطح اماکن مسقف و حتی عمومی روباز انجام می شود.

وی افزود: تسری کار به شهرستان ها با محوریت فرمانداران، در حوزه فضای سبز با محوریت شهرداری، رستوران ها و قهوه خانه ها نیز با محوریت اماکن نیروی انتظامی و اتاق اصناف بود. از سال ۸۵ قانون برای دخانیات داریم که عرضه و مصرف مواد دخانی در اماکن عمومی مثل رستوران، قهوه خانه، چایخانه، سالن های ورزشی، مجامع کنفرانس ها و جلسات، وسایط عمومی و نقلیه و پارک ها ممنوع است.

صفدری تصریح کرد: متولی کنترل دخانیات در اماکن عمومی، متولیان اماکن مربوطه هستند. یکی از مصوبات محوری با توجه به اینکه در فصل تعطیلی مدارس و دانشگاه ها هستیم (قشر پوینده جمع در ایام فراغت هست و بسیار مهم است که به شکل تجدیدیافته ای مصرف دخانیات را در این قشر کاهش دهیم) یکی از مسائل مهم برای ما کاهش مصرف بین نوجوانان و جوانان است.

مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت استان خوزستان عنوان داشت: برخورد بازرسان با مراکز عرضه قلیان و دخانیات، ارائه خدمات مشاوره ای و ترک دخانیات در مراکز تعریف شده (۱۶ مرکز فعال ترک دخانیات در شهرستان ها داریم) از جمله فعالیت های ما است. ارائه مشاوره ترک دخانیات در قالب بسته ایراپن (بسته خدمات غیرواگیر است) را به مردم ارائه می دهیم.

صفدری افزود: در سال گذشته ۱۸ هزار قلیان را در سطح مراکزی مثل پارک ها و قهوه خانه ها جمع آوری و با حضور مسئولان معدوم کردیم. دانشگاه علوم پزشکی اهواز جزو۱۰ دانشگاه برتر و پیشرو در زمینه کنترل دخانیات شد ولی انتظار داریم که مدیران اماکن نسبت به برخورد جدی تر همکاری بیشتری داشته باشند چون هنوز فاصله قابل لمسی را تا رسیدن به نقطه مطلوب داریم.

وی بیان کرد: سال گذشته ۸۱۵ پرونده قضائی با موضوع مقابله با عرضه قلیان و دخانیات در حوزه دانشگاه علوم پزشکی اهواز (۱۸ شهرستان) تشکیل و ۳۳۱ مورد هم پلمپ داشتیم که بیشترین در اهواز بوده است.


انتهای پیام/م

مقابله با عرضه قلیان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Arab Emirates
saeed
۰۸:۳۵ ۱۸ تير ۱۳۹۶
مشکل استانمون اینه ؟
مشکل استان ما بیکاریه مشکل استان ما پارتی بازیه رابطه بازیه مشکل استان ما اونجایی که طرف نصف بدنش فلجه نمیتونه جابجاش کنه ولی چون پارتیش کلفته میره تو شرکت حفاری