پس از قرار گرفتن نام «الخلیل» در فهرست میراث جهانی؛

نیکی هیلی: آمریکا در روابط خود با سازمان یونسکو تجدیدنظر می‌کند

به دنبال اعلام نام شهر الخلیل به عنوان منطقه حفاظت‌شده از سوی یونسکو، آمریکا از تصمیم خود برای تجدیدنظر در روابطش با این سازمان خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از القدس العربی، پس از اینکه سازمان یونسکو، نام شهر الخلیل را جزء مناطق حفاظت شده و از میراث جهانی اعلام کرد، آمریکا هشدار داد که در روابطش با این سازمان تجدید نظر خواهد کرد.

نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، گفت تصمیم جدید سازمان یونسکو اعتبار این سازمان را به زیر سوال می برد و آسیب های فراوانی به دنبال خواهد داشت.

گفتنی است پس از اینکه سازمان یونسکو فلسطین را به عضویت پذیرفت، آمریکا دست از مشارکت در تامین بودجه این سازمان برداشت. این در حالی است که فلسطین هم چنان یکی از اعضای این سازمان به شمار می آید.

به دنبال رای گیری سری که باعث بروز اختلاف گسترده میان فلسطین و اسرائیل شد، سازمان یونسکو شهر الخلیل را جزء مناطق حفاظت شده دانست که از ارزش تاریخی بالائی برخوردار است.

در پی این تصمیم گیری، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، از این تصمیم انتقاد کرد و در صفحه شخصی اش در فیس بوک نوشت این یکی دیگر از تصمیم های بی ارزش سازمان یونسکو است.

الخلیل، بزرگترین شهر در کرانه باختری رود اردن است و از سوی دولت فلسطین اداره می شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار