سنندج؛

کاهش 24 درصدی مصرف نفت سفید در استان کردستان

مدیرشرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان گفت: در سه ماهه نخست سال جاری مصرف نفت سفید در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش 24 درصدی روبرو شده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛فریدون یاسمی گفت: در این مدت میزان مصرف نفت سفید 16میلیون و 300 هزار لیتر بوده است.
وی افزود: اجرای طرح بازنگری توزیع کالابرگ نفت سفید، ثبت نام خانوارها در سایت تجارت آسان، منطقه ای کردن سهمیه نفت سفید و گازکشی روستاهای استان از دلایل کاهش 24 درصدی مصرف نفت سفید بوده است.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان به مصرف دیگر فرآورده های نفتی در استان اشاره کرد و گفت: در این مدت 91 میلیون لیتر نفتگاز نیز در استان مصرف شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش پنج درصدی را نشان می دهد.
وی ادامه داد: اجرای پروژه های راهسازی و عمرانی استان، افزایش سهمیه بخش کشاورزی و افزایش تعداد مصرف کنندگان عمده از دلایل رشد مصرف نفتگاز در استان است.
به گفته وی در این مدت 111 میلیون لیتر بنزین موتور مصرف شده است که این مقدار نسبت به ایام مشابه در سال گذشته، 9 درصد افزایش نشان می دهد.
یاسمی با اشاره به کاهش سه درصدی مصرف نفت کوره در استان گفت: چهار میلیون لیتر نفت کوره در سه ماهه نخست امسال در استان مصرف شده است.
66 جایگاه عرضه فرآورده های نفتی و 52 جایگاه CNG در استان کردستان وجود دارد.

 انتهای پیام/م

مصرف 16میلیون و 300 هزار لیترنفت سفید درکردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.