مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر:

افزایش ۱۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر گفت: بیش از ۴۰ میلیون تن کالا در بنادر استان بوشهر در سه ماه نخست امسال با ۱۰ درصد افزایش تخلیه و بارگیری شد.

تخلیه و بارگیری کالا در بنادر استان بوشهر ۱۰ درصد افزایش یافتبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، محمدمهدی بنچاری مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر دارای ۱۱ بندر فعال تجاری است اظهار داشت: استان بوشهر با داشتن بیشتر مرز دریایی با خلیج فارس ظرفیت مهمی در مراودات تجاری با کشور‌های مختلف از جمله کشور‌های حوزه خلیج فارس فراهم کرده که برای توسعه این مهم ۱۱ بندر تجاری در نقاط مختلف ساحلی استان بوشهر به امکانات مهم بندری مجهز شده است.

وی از توسعه زیرساخت‌های بندری در استان بوشهر خبرداد و خاطر نشان کرد: در راستای توسعه تجارت دریایی، پروژه‌های مختلفی در بنادر استان بوشهر برای ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز تخلیه و بارگیری برای تسریع در ارائه خدمات بندری اجراء شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر از افزایش تخلیه و بارگیری کالا در بنادر استان بوشهر خبرداد و تصریح کرد: در سه ماه نخست امسال بیش از ۴۰ میلیون و ۵۰۰ تن کالا در بنادر استان بوشهر تخلیه و بارگیری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش دارد.

بنچاری با اشاره به اجرای طرح توسعه بندر بوشهر در دولت یازدهم افزود: طرح‌های بندری در جزیره نگین در قالب سه پروژه پایانه کانتینری، چند منظوره و صادراتی با همکاری بخش خصوصی اجرایی شده که طبق برنامه زمان‌بندی در اجراست.

وی از افتتاح پروژه اسکله کانتینری در جزیره نگین خبردادو افزود: فاز نخست اسکله کانتینری مجتمع بندری نگین، بر اساس برنامه‌ریزی، قابلیت افتتاح درنیمه نخست امسال دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر با بیان اینکه در اجرای پایانه کانتینری جزیره نگین ۳۴۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری می‌شود گفت: با تکمیل این طرح ظرفیت تخلیه و بارگیری کانتینر دربندر بوشهر سالانه به یک میلیون تی. ایی. یو کانتینر افزایش می‌یابد.

بنچاری از رشد تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر بوشهر خبرداد و تصریح کرد:در سه ماه نخست امسال ۴۸ هزار تی. ای. یو کانتینر در بندر بوشهر تخلیه و بارگیری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۱ درصد افزایش دارد.

منبع تسنیم 

 

انتهای پیام/ف

تخلیه و بارگیری کالا در بنادر استان بوشهر ۱۰ درصد افزایش یافت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.