آلودگی هوای بوشهر به ۲ برابر حد مجاز رسید

میزان آلودگی ناشی از ریزگرد‌ها در هوای بوشهر به ۲ برابر حد مجاز رسید.

آلودگی هوای بوشهر به ۲ برابر حد مجاز رسیدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، علیرضا مصلحیان کارشناس مسئول پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با بیان اینکه پدیده ریزگرد‌ها منشأ خارجی دارد اظهار داشت: این ریزگرد‌ها مشکلاتی برای مردم به ویژه بیماران قلبی و عروقی و سالمندان ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به بروز ریزگرد در شهر‌های مختلف استان بوشهر خاطر نشان کرد: وضعیت بحرانی آلودگی هوا در شهر‌های بوشهر، گناوه، برازجان و کنگان بیش از نقاط دیگر استان بوشهر است.

کارشناس مسئول پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به اینکه میزان آلودگی هوای بوشهر ناشی از پدیده گرد وغبار ۲ برابر حد مجاز است افزود: ریزگرد‌ها از ساعت ۳ بامداد امروز وارد بوشهر شد که از ۲۵۴ میکروگرم برمتر مکعب اکنون به ۳۳۱ میکروگرم بر متر مکعب رسیده که ۲ برابر حد مجاز است.

مصلحیان با اشاره به بروز گردو غبار در شهر گناوه تصریح کرد: گردوغبار از ساعت ۱۲ نیمه شب گذشته وارد شهر گناوه شد که اکنون به ۲۷۶ میکروگرم بر متر مکعب رسیده است.

وی حد مجاز گردغبار ۱۵۰ میکروگرم بر متر مکعب دانست و با اشاره به بروز این پدیده در برازجان افزود: نیمه شب گذشته میزان آلودگی هوا ناشی از گردوغبار در شهر برازجان به ۴۲۳ میکروگرم بر متر مکعب رسید که اکنون میزان این آلودگی به ۲۳۸ میکروگرم بر متر مکعب کاهش یافته است.

کارشناس مسئول پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به وضعیت آلودگی در شهر کنگان بیان کرد: در این شهر میزان آلودگی ناشی از گرد و غبار ۳۳۳ میکروگرم بر مترمکعب ثبت شده که این میزان ریزگرد بیش از ۲ برابر حد مجاز است.

مصلحیان با تاکید بر رعایت گروه‌های سنی خاص مانند کودکان و افراد مسن بیماران قلبی و ریوی از این وضعیت آلودگی گفت: این افراد باید در مواقع بحرانی و افزایش ریزگرد‌ها به‌طور جدی از بیرون رفتن از منزل پرهیز کنند و افرادی که ناچار به خارج شدن از خانه در این شرایط نامساعد جوی هستند باید از ماسک استفاده کنند.

انتهای پیام/ف

میزان ریزگردها در بوشهر  بیش از ۲ برابر حد مجاز است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.