تعلیق کامل همکاری‌های نظامی چین و کره شمالی

وزارت دفاع چین از تعلیق کامل همکاری‌های نظامی این کشور با کره شمالی خبر داد.

تعلیق کامل همکاری‌های نظامی چین و کره شمالیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، وزارت دفاع چین اعلام کرد همکاری با کره شمالی را در بخش نظامی به طور کامل به حال تعلیق درآورده است.

سخنگوی وزارت دفاع چین اعلام کرد این اقدام در چارچوب تحولات کلی در روابط دوجانبه صورت گرفته است.

سخنگوی وزارت دفاع چین همچنین، بر حمایت کشورش از قطعنامه‌های بین المللی تاکید کرد. وی اوضاع در شبه جزیره کره را به سبب عوامل متعددی از جمله استقرار سامانه ضدموشکی تاد آمریکا در کره جنوبی، به هم ریخته توصیف کرد.

کره شمالی بامداد روز 13 تیرماه و همزمان با روز استقلال آمریکا، یک فروند موشک بالستیک را آزمایش کرد. گمان می‌رود این موشک در یک منطقه اقتصادی در خاک ژاپن فرود آمده باشد. کره شمالی در حالی این آزمایش موشکی را انجام داد که تنها سه روز به برگزاری نشست سالانه سران گروه 20 در شهر هامبورگ آلمان باقی مانده بود.

کره شمالی پس از این آزمایش موشکی اعلام کرد این موشک بالستیک پرتاب شده از نوع موشک‌های قاره‌پیما بوده است. پیونگ یانگ همچنین اعلام کرد پرتاب این موشک موفقیت‌آمیز بوده است. برخی کارشناسان سیاسی معتقدند موشکی که کره شمالی به تازگی آزمایش کرد، قابلیت هدف قرار دادن آلاسکا را دارد.

شایان ذکر است که پیونگ یانگ این موشک بالستیک را درست چند ساعت پس از گفتگوی تلفنی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، با شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن و شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، درباره آزمایش موشکی کره شمالی پرتاب کرد. ترامپ نیز در واکنش به آزمایش موشکی کره شمالی در صفحه توییتر خود نوشت: «کره شمالی همین الان یک موشک دیگر پرتاب کرد. بعید است کره جنوبی و ژاپن بیش از این بتوانند این وضعیت را تحمل کنند. شاید لازم باشد که چین با انجام یک اقدام سنگین علیه کره شمالی، یکبار و برای همیشه به این وضعیت مزخرف پایان دهد».

 

 

انتهای پیام/

چین همکاری‌های نظامی خود را با کره شمالی به حالت تعلیق درآورد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار