صدور 180هزار دفترچه تامین اجتماعی

درسال 95، 180هزار دفترچه تامین اجتماعی در استان صادر شده است.

صدور 180هزار دفترچه تامین اجتماعیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، عباس زاده مدیر کل سازمان تامین اجتماعی استان امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان به مناسبت هفته ی تامین اجتماعی گفت: هم اکنون در راستای ارتقا خدمات درمانی، جایگزینی نسخ الکترونیکی به جای دفترچه با 80درصد رشد در استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از 13هزار نفر مستمری بگیر این سازمان در استان هستند، افزود: با در نظر گرفتن افراد خانواده بیمه شدگان

جمعیت تحت پوشش برای خدمات رسانی به بیش از 330هزار نفر دراستان می رسد.

عباس زاده با اشاره به اینکه افزون بر 112هزار نفر بیمه شده ی تحت سازمان تامین اجتماعی در استان وجود دارد ،اظهار کرد: 71 درصد جامعه شهری و 37درصد کل جمعیت استان تحت پوشش این سازمان است.

وی کل مبلغ پرداختی در قبال تعهدات کوتاه و بلند مدت و بیمه بیکاری را در سال95 ،200میلیارد تومان برشمرد و تصریح کرد: درسال گذشته مبلغ 14میلیارد تومان متوسط ماهیانه پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران بوده است.

وی بدهی مطالبات معوقه سازمان ها و ادارات استان به تامین اجتماعی را 85 میلیارد تومان برشمرد و گفت: شهرداری با 16میلیارد تومان بیش ترین بدهی معوقه به تامین اجتماعی دارد.

عباس زاده افزود: در این راستا شهرداری بجنورد زمینی به مساحت 6700متر به سازمان معرفی کرده و مابقی بدهی بصورت تقسیط پرداخت می شود.

احمدیان مدیر درمان تامین اجتماعی نیز در این نشست با اشاره به اینکه در راستای ارتقای سیستم درمانی طرح هتلینگ با 50 درصد پیشرفت فیزیکی در استان درحال انجام است ،گفت: این طرح در 4محور ساختمانی، تجهیزات پزشکی، تاسیسات و رفاهی بهداشتی با 4میلیارد تومان اعتبار در حال اجرا است.

وی به کمبود کادر متخصص و امکانات درمانی در استان اشاره کرد و افزود: سال گذشته 6پزشک متخصص در استان جذب شد.

احمدیان تصریح کرد: هم اکنون درمانگاه تخصصی شهرستان های شیروان و اسفراین بصورت 2شیفت به مردم خدمات درمانی ارائه می کنند.

وی با بیان اینکه ماهیانه 20 درصد درمان کل کشور به دوش حوزه ی درمان است، تصریح کرد: درسال گذشته 27هزار فقره دریافت ماهانه فهرست حق بیمه کارگاه ها، بیمه شدگان مشاغل آزاد و اختیاری بصورت غیر حضوری انجام شده است.

وی همچنین گفت: درسال گذشته 681هزارو 688 ویزیت عمومی متخصص و دندان پزشکی در مراکز درمانی تامین اجتماعی به بیماران ارائه شده است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.