انتقاد جمهوری خواهان از پیشنهاد ترامپ برای تشکیل واحد امنیت سایبری با روسیه

جمهوری خواهان آمریکا از پیشنهاد دونالد ترامپ برای تشکیل یک واحد امنیت سایبری با روسیه، انتقاد کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از ان بی سی، جمهوری خواهان آمریکا روز یکشنبه با انتقاد از پیشنهاد دونالد ترامپ برای تشکیل یک واحد امنیت سایبری با روسیه، اعلام کردند مسکو پس از مداخله ادعا شده در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا دیگر قابل اعتماد نیست.

ترامپ روز یکشنبه در پیامی توییتری نوشت با ولادیمیر پوتین همتای روس خود درباره تشکیل یک واحد امنیت سایبری به منظور محافظت در برابر هک شدن انتخابات گفتگو کرد.

لیندسی گراهام سناتور جمهوری خواه آمریکا که از اعضای کمیته نیروهای مسلح سنا است، به همراه مارکو روبیو دیگر سناتور جمهوری خواه از ایالت فلوریدا از این پیشنهاد ترامپ انتقاد کردند.

گراهام گفت : این احمقانه ترین پیشنهادی نیست که تاکنون شنیده ام اما باید گفت پیشنهادی کاملا احمقانه است. تمایل ظاهری ترامپ برای بخشیدن و فراموش کردن باعث از بین رفتن عزم وی برای اعمال تحریم ها علیه روسیه می شود.

روبیو نیز در پیامی توییتری نوشت : اگرچه واقعیت و عملگرایی مستلزم آن است که ما با ولادیمیر پوتین تعامل داشته باشیم اما او هرگز یک متحد قابل اعتماد یا یک شریک سازنده مورد اطمینان نبوده است.

وی در پیام خود نوشت : همکاری با پوتین در تشکیل یک واحد امنیت سایبری مانند همکاری با بشار اسد رئیس جمهور سوریه در زمینه تشکیل یک واحد تسلیحات شیمیایی است.

­ترامپ در خلال تبلیغات انتخاباتی سال گذشته خود وعده نزدیک شدن به روسیه را مطرح کرده بود اما نتوانست به این وعده خود عمل کند زیرا دولت وی با تحقیقاتی در ارتباط با ادعاهای مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته آمریکا و ارتباط ستاد انتخاباتی وی با مسکو روبرو شده است. این درحالی است که ترامپ می گوید ستاد انتخاباتی وی با روسیه تبانی نکرده است.

 

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار