به رغم وعده انتخاباتی ترامپ؛

آمار جرم و جنایت در شیکاگو همچنان بالاست

با وجود وعده انتخاباتی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای کاهش جرم و جنایت در شیکاگو، آمار منتشر شده در این باره همچنان بالاست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از سی ان ان، آمار جرم و جنایت در شیکاگوی آمریکا با وجود وعده ترامپ در هنگام پویش انتخاباتی برای کاهش آن، همچنان در حد بالایی است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در پویش انتخاباتی خود گفته بود شیکاگو همانند میدان جنگ است و با جرم و خشونت همه گیر روبروست. او وعده داد با خشونت در شیکاگو مقابله کند.

امسال پلیس اعلام کرد میزان کلی جرم و جنایت در شیکاگو چهارده درصد کاهش داشته است با وجود این آمار مربوط به قتل در شیکاگو در تعطیلات روز استقلال که از چهارم ژوئیه آغاز می شد، نشان می دهد این شهر همچنان با چالش خشونت و جرم و جنایت دست و پنجه نرم می کند. در آن روز صد و یک نفر مورد اصابت گلوله قرار گرفتند که پانزده نفر جان خود را از دست دادند. کوچکترین قربانی فقط سیزده سال داشت و بزرگترین آنها شصت ساله بود.

البته مقامات پلیس تاکید دارند این کار آسان نیست. در سال 2016 در خشونت های مسلحانه در شیکاگو 14 هزار و 300 نفر هدف اصابت گلوله قرار گرفتند که 762 نفر آنها کشته شدند.

از ابتدای سال تاکنون بیش از 300 نفر در شیکاگو کشته شده اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است اما هنوز آمار قتل در این شهر در حد بالایی است. هم اکنون شبکه ای از 35 هزار دوربین مدار بسته شهر را زیر نظر دارد و حتی حسگرهایی نصب شده که صدای شلیک گلوله را ثبت و ضبط می کند. 

 

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار