اردبیل؛

تحقق نیافتن 10 هزار میلیارد ریال گردش مالی گردشگری در سرعین

۱۰ هزار میلیارد ریال گردش مالی گردشگری در شهر سرعین محقق نشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، عاطف ناصری، فرماندار سرعین در نشست استاندار با اساتید دانشگاه‌های اردبیل اظهار داشت: از ظرفیت های علمی و آکادمیک استان برای توسعه گردشگری سرعین استفاده نشده است و این یکی از معضلات این شهر توریستی بوده و نیز فاصله گرفتن از پژوهش‌های علمی و روی آوردن به سلیقه ها از دیگر معضلات شهر سرعین بوده است.

وی با بیان اینکه امسال حدود 860 هزار دستگاه خودرو وارد شهر سرعین شده اند، افزود: اگر حدود 60 درصد این خودروها را گردشگر حساب کنیم، حدود 500 هزار دستگاه خودرو وارد شهر سرعین شده اند.

ناصری تصریح کرد: براساس این آمار باید 10 هزار میلیارد ریال گردش مالی در شهر سرعین اتفاق می افتاد، ولی متاسفانه این امر محقق نشده و این نشان می دهد که نتوانسته ایم از ظرفیت های سرعین برای توسعه اقتصادی استفاده کنیم.

فرماندار سرعین بیان کرد: در حال حاضر وضعیت هتل داری و توسعه شهری سرعین گویای آن است که نتوانسته ایم از دانشگاه و دستاوردهای علمی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه همه تاسیسات گردشگری سرعین در کمتر از یک کیلومتر متمرکز شده است، گفت: این وضعیت نیازمند ساماندهی است و این ساماندهی نیز نیازمند عزم جدی دانشگاه ها و مجامع علمی است.

ناصری در ادامه اظهار کرد: باید در همه حوزه‌های طبیعت، عشایر، سلامت و گردشگری سرعین مطالعه داشته و بین آنها پیوند ایجاد کنیم تا این امر زمینه ساز توسعه هر چه بیشتر در منطقه شود.

 

انتهای پیام/ع

گردش مالی گردشگری در سرعین

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.