بدشانس‌ها گرفتار چه سرطان‌هایی می شوند؟/ اینفوگرافیک

نتایج محققان نشان می دهد که از هر ۶ مورد ابتلا به بیماری سرطان یک مورد ناشی از عفونت هایی است که قابل پیشگیری و درمان بوده است.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرطان به عنوان یکی از بیماری های مزمن و شایع در بسیاری از کشورهای جهان شناخته شده است. محققان می گویند عوامل بسیاری در شیوع این بیماری نقش دارد که رژیم غذایی نامناسب، سبک زندگی نادرست، نداشتن تحرک و افزایش آلاینده ها بخشی از آن است.

محققان و دانشمندان حوزه سرطان بر این نکته تاکید می کنند که می توان از بروز بسیاری از سرطان ها پیشگیری کرد و عامل اصلی زمینه ساز بروز آن را از بین برد، علاوه بر اطلاع رسانی درباره عواملی که در طول زمان و طی سالیان متمادی به بروز سرطان منجر می شود، ضروری است.

محققان معتقدند عفونت نیز یکی از علل اصلی ابتلا به سرطان شناخته شده است نتایج بررسی ها نشان می دهد که از هر ۶ مورد ابتلا به بیماری سرطان یک مورد ناشی از عفونت هایی است که قابل پیشگیری و درمان بوده است.

طبق تحقیقات ابتلا به عفونت ویروسی باکتریایی و انگلی یکی از عمده ترین دلایل بروز سرطان در دنیا است، شایع ترین نوع سرطان ناشی از بیماری های عفونی در زنان، سرطان دهانه رحم و در مردان، سرطان های کبد و روده است.

بدشانس ها گرفتار کدام سرطان می شوند؟/اینفوگرافیک

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار