وزیر نیرو: از عمق جان در پی احیای نخلستانها بودم

حمید چیت چیان در آیین کلنگ زنی سدهای مارد و بهمنشیر گفت: به خاطر خدمات ارائه شده به مردم خوزستان بسیار خرسند م.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛حمید چیت چیان عصر امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی سد و قفل کشتیرانی مارد، پایین‌دست بهمن‌شیر و افتتاح شبکه‌های آبیاری زهکشی نخیلات شمال شلمچه، اروندکنار و چوئبده به منظور تأمین آب خام پایدار و احیای ۳۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی جزیره آبادان و خرمشهر افزود: امروز حقیقتاً از روزهایی است که بسیار خوشحال و خوشبخت هستم به دلیل خدماتی که به مردم خوزستان از طرف وزارت نیرو تقدیم می‌شود. خداوند را به خاطر این توفیقات بسیار سپاسگزارم.

وی افزود: از همه نمایندگان مردم خوزستان در مجلس، معاون عمرانی استاندار خوزستان، فرمانداران، مسئولان سازمان آب و برق و سایر مدیران صنعت آب و برق بابت حضور در این مراسم تقدیر و تشکر می‌کنم. غیر از منطقه آبادان و خرمشهر خوشبختانه، امروز هم در اهواز، شوش و رامهرمز طرح‌هایی را شروع و یا افتتاح کردیم که آن‌ها نیز از ارزش فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

چیت چیان بیان کرد: شبکه آبیاری زهکشی آبادان، شبکه چوئبده، شلمچه، دهکده ولیعصر (عج)، رامهرمز و ارایض در شهرستان شوش مجموعه شبکه‌های آبیاری و زهکشی که در این پنج طرح امروز به بهره‌برداری رسیده بالغ‌بر ۲۷ هزار و ۵۶۳ هکتار است. این کارها یک خدمت بسیار ارزشمند است و مجموعه اعتباراتی که برای احداث این شبکه‌ها هزینه شده نه به قیمت روز بلکه به قیمت دفتری که از سال‌های قبل این فعالیت‌ها شروع‌شده بود ۲۶۵ میلیارد تومان است.

وزیر نیرو گفت: هر بار که به این منطقه سفر می‌کردم یا گزارش‌هایی را راجع به مرگ نخل‌های سرپا ایستاده می‌خواندم در درون خود احساس درد بسیار عمیقی داشتم که چرا باید در سرزمینی که برای حفظ ایران این‌همه خون‌های پاک تقدیم کرد، با چنین صحنه‌هایی روبرو شویم که نخل‌ها به دلیل شوری آب دچار چنین سرنوشتی شوند.

چیت چیان عنوان کرد: از عمق جان دنبال راهکاری برای اصلاح کار و احیای نخیلات بودم؛ با اتکا به طرح‌های ارائه‌شده از سوی مشاوران صاحب‌نام نه تنها در سطح ملی بلکه جهانی طرح اقدام به تعریف پروژه کردیم.

وی بیان کرد: سد پیشنهادی کعبی نماینده آبادان مکمل طرح فعلی است و اصلاً منافاتی با این طرح فعلی ندارد. در حقیقت اگر طرح اروندرود را به تنهایی اجرا کنیم باز مشکل بهمن‌شیر حل نمی‌شد پس هر دوی طرح‌ها مفید است.

 

وزیر نیرو گفت: دو پست ۴۰۰ کیلوواتی را در اهواز کلنگ زنی و کار اجرایی آن‌هم شروع شده که امیدوارم اثرات جدی در پایداری برق خوزستان به‌ویژه اهواز داشته باشد.

دولت تدبیر و امید برای خرمشهر، آبادان و سایر شهرهای خوزستان مصوبه‌ای داشت و آن‌ها را با جدیت دنبال می‌کنیم و این یکی از تعهدات و رسالت‌های اصلی وزارت نیرو هست که این موارد را روی زمین نگذارد تا تماماً به نفع مردم این استان به اتمام برسد.

چیت چیان با اشاره به اینکه ثواب کارهای انجام شده را به روح شهدا تقدیم می‌کنیم، تأکید کرد: باید از تمام کسانی که در این طرح‌ها به نحوی مشارکت داشتند تقدیر و تشکر داشته باشیم.

انتهای پیام/د

احیای نخلستان ها در آبادان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.