نوبخت در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان:

قرارداد توتال برای مجلس محرمانه نیست/ اگر نمایندگان مدارکی دارند به محاکم قضایی اطلاع بدهند

سخنگوی دولت گفت: هیچ چیزی برای نمایندگان محرمانه نیست، وکلای ملت می‌توانند از ابزار‌های قانونی خود استفاده کنند.

نشست هفتگی نوبخت با اصحاب رسانه آغاز شدبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدباقر نوبخت سخنگوی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که امروز (سه‌شنبه، 20 تیرماه) برگزار شد، گفت: تا 18 تیر ماه 96 بالغ بر 5 میلیون و 700 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شد که ارزش ریالی آن حدود 7 هزار و 470 میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: از این رقم تاکنون 4هزار و 360 میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شده و 3 هزار و 100 میلیارد تومان دیگر در دست پرداخت است.

نوبخت درمورد آخرین رقم تسهیلات پرداخت شده به بنگاه‌های کوچک و متوسط، گفت: در تاریخ 19 تیر ماه 96 بالغ بر 17 هزار و 826 میلیارد تومان تسهیلات به 25 هزار و 390 بنگاه‌های کوچک ومتوسط پرداخت شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: تا 18 تیر ماه 51 هزار و 301 دستگاه تاکسی فرسوده از ناوگان عمومی خارج شده و خودروهای جدید به حمل و نقل شهری پیوسته است.

سخنگوی دولت بیان کرد: پیش بینی ما این است که تا 7 هزار و 400 میلیارد تومان اعتبارات به طرح‌های عمرانی پرداخت کنیم؛ نخستین تخصیصی که به طرح‌های عمرانی دادیم هزار و 600 میلیارد تومان بوده که هزار و 44 میلیارد تومان آن به صورت نقدی پرداخت شده است.

وی درمورد اسناد مالی خزانه داری تصریح کرد: سیستم مالی خزانه اسنادی را منتشر می‌کند یعنی به پیمان‌کاران سندی می‌دهد که شما این میزان بدهی پیش من دارید. در واقع این اسناد مثل چک است که اگر تاریخ آن کوتاه مدت باشد سودی پرداخت نمی‌شود اما اگر بلندمدت باشد سعی خواهد شد تورم را جبران کند.

نوبخت ادامه داد: مکانیسمی را تنظیم کردیم که میان طلب و بدهی پیمان کاران تهاتر کنیم در کنار ارقام نقدی که به طرح‌های عمرانی می‌دهیم بخشی از آن به صورت اسناد است.

سخنگوی دولت اضافه کرد: تخصیص 9 هزار و 500 میلیارد تومان اسناد خزانه آماده شده که در اختیار پیمان کاران قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه 7 هزار و 500 میلیارد تومان را به طرح‌های ملی همچون راه آهن کرمانشاه اختصاص می‌دهیم، گفت: در ماه آینده شاهد افتتاح این راه آهن خواهیم بود و تا دو ماه بعد قطار به ارومیه می‌رود.

2 هزار میلیارد تومان اسناد خزانه به طرح‌های استانی می‌دهیم

سخنگوی دولت با بیان اینکه 2 هزار میلیارد تومان اسناد خزانه به طرح‌های استانی می‌دهیم، افزود: این مبلغ به شورای برنامه ریزی استان‌ها داده می‌شود و خودشان تصمیم می‌گیرند که این پول را به کدام طرح‌ها اختصاص بدهند.

وی در ادامه به برخی انتقادات مطرح شده نسبت به دولت در زمینه عدم اجرای برنامه ششم توسعه پرداخت و ضمن رد این انتقادات، اضافه کرد:‌ گفته می‌شود که دولت قانون برنامه ششم توسعه را ابلاغ نمی‌کند. ما در فرآیند رسیدگی و تهیه این برنامه نوآوری‌هایی را انجام دادیم و اعلام کردیم که برای 30 موضوع بخشی و 14 موضوع فرابخشی چه کارهایی را می‌خواهیم انجام بدهیم و اولویت‌ها و راهبردها را هم مشخص کردیم.

نوبخت ادامه داد: دولت معتقد بود که لازم نیست همه این پکیج به مجلس برود البته ما همه برنامه را به مجلس دادیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد:‌ مجلس انتظار داشت ما مجموعه بزرگی از تبصره‌ها را ارائه کنیم و مجوز بگیریم اما واقعا در بسیاری از موارد نیازی نبود این کار انجام شود چرا که سال‌های قبل مجوزش را گرفته بودیم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه در برنامه توسعه 5 کار مهم ملی را مشخص کردیم که آن را انجام بدهیم، افزود: مسائل حیاتی همچون آب و محیط زیست، بخش حمل و نقل ریلی و گردشگری، جزء موارد مهم تعیین شدند و در مورد بحث‌های کلان هم تأمین مالیه را مطرح کردیم و لوازم رسیدن به رشد 8 درصدی و ایجاد 955 هزار شغل را تعیین کردیم.

رئیس مجلس برنامه ششم را ابلاغ کرد

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آ‌یا رئیس جمهور برنامه ششم توسعه را ابلاغ کرد، گفت: این برنامه از سوی رئیس مجلس ابلاغ شد، مطابق قانون رئیس جمهور برای ابلاغ برنامه 5 روز مهلت دارد، آقای روحانی در این زمان تعیین شده به وزرا اعلام کرد که موانع دستیابی به هدف رشد 8 درصدی را تعیین کند، آن 5 روز زمان به پایان رسید و رئیس مجلس برنامه را ابلاغ کرد.

نوبخت اظهار داشت: دیدم در روزنامه‌ای نوشته‌اند که وزیری گفته برنامه به دست من نرسیده است، قرار نیست همچون گذشته برنامه را در پاکت بگذاریم و به تک تک مجریان و مدیران بدهیم زمانی که رئیس مجلس ابلاغ می‌کند تبدیل به قانون می‌شود و ما دستگاه‌های دولتی را توجیه کرده‌ایم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: دولت نسبت به هزینه تراشی‌های اضافی انتقاد داشت که امکان سرمایه گذاری 770 هزار میلیارد تومانی نیز وجود ندارد، با این وجود دولت برنامه را در قالب برنامه‌های یک ساله اجرا می‌کند.

سخنگوی دولت تأکید کرد: ما علاقمند به اجرای برنامه هستیم و مخالفتمان با بار اضافی‌ بود که در برنامه تعریف شده است یعنی به جای اینکه لوکوموتیو را سریع‌تر کنیم بار اضافی را در واگن‌های آن قرار دادیم.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون جزئیات جلسه رئیس بانک مرکزی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: آقای سیف برنامه‌های اصلاح نظام بانکی را با جدید آغاز کرده و قرار بود در یک جلسه‌ای به اطلاع نمایندگان برساند، بنده در جریان جزئیات آن جلسه قرار ندارم اما حتما از رئیس بانک مرکزی سوال می‌کنم و یا از ایشان می‌خواهم که اطلاع رسانی کنند.

بانک مرکزی در جهت احقاق حقوق سپرده‌گذاران تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد

نوبخت تأکید کرد:‌ بانک مرکزی ناظر به کار بانک‌ها است و خودش را موظف می‌داند، بانک‌هایی که مجوز ندارند را مقید به عقد مجوز کند و آن دسته از بانک‌هایی هم که بیش از مجوزشان فعالیت می‌کنند در مسیر فعالیت درست قرار بدهد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: بانک مرکزی در جهت استیفای حقوق سپرده گذاران نهایت تلاش خود را می‌کند.

دیوار تحریمی که دور اقتصاد ایران کشیده بودند، فرو ریخت

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه نمره شما به عملکرد کشورمان و آمریکایی‌ها در زمینه اجرای برجام چیست، اظهار داشت: انتظار افکار عمومی این است که مسئولین اجرا و پیگیری برجام گزارشات را ارائه کنند و این اتفاق می‌افتد، برجام قراردادی چند جانبه است و کلیاتش بحث قراردادی برد- برد بود که باید همه منافع ما و طرف مقابل تأمین می‌شود.

وی بیان کرد: ساز و کاری تعیین شده که هم ما و هم طرف مقابل نظارت کند و هرجا طرفین از چارچوب تعهدات خارج شدند اقدامات مناسب صورت گیرد.

نوبخت افزود: دولت کنونی آمریکا را همه می‌شناسند و کشورهایی اروپایی طرف مقابل که تعهداتی را امضا کرده‌اند، نسبت به دولتمردان آمریکایی اظهارنگرانی می‌کنند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تأکید کرد: روشن است که دولت جدید آمریکا تلاش می‌کند نسبت به تعهدات دولت قبلی بی‌توجهی کند ما در فضای متلاطمی برجام را اجرا می‌کنیم باید حواسمان جمع باشد، البته تمام کارشکنی‌های آمریکا برایمان روشن است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه ما از منافع ملی‌مان دفاع می‌کنیم، افزود: بر همین فضا قراردادی 5 میلیارد دلاری برای توسعه فاز 11 پارس جنوبی امضا کردیم که نشان می‌دهد ما از فرصت برجام بهره برده‌ایم.

وی گفت:‌ میزان تولید نفت ما برای نخستین بار از سه میلیون و 900 هزار بشکه فراتر رفت و دیوار تحریمی که به دور اقتصاد ایران کشیده بودند، فرو ریخت، طرف مقابل کسی همچون ترامپ است که اندیشه‌ها و تفکرات پریشان دارد.

نوبخت تأکید کرد: ما به جهان ثابت کردیم که فعالیت هسته‌ای ایران نظامی نیست و اقداماتی که علیه ملت ما ایجاد شده بود را پاک کردیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: به عنوان سخنگوی دولت از مقام معظم رهبری تشکر می‌کنم ایشان واقعا کمکمان کردند چرا که اگر مساعده و راهنمایی رهبری نبود دولت به تنهایی نمی‌توانست این کار را پیش ببرد.

سخنگوی دولت اضافه کرد: ما سیاست‌های رهبری را به دیده می‌گیریم و استقبال می‌کنیم ایشان در جایگاه رهبری نظام باید هشدارهایی را داشته باشند و ما هم موظف به اجرا هستیم.

در بحث قرارداد توتال هیچ چیز محرمانه‌ای برای نمایندگان وجود ندارد

وی در پاسخ به سوال دیگر باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه عده‌ای از نمایندگان مجلس عنوان کرده‌اند که قرارداد توتال برایشان محرمانه بوده است، دلیل این مسئله چیست؟ اظهار داشت: برای امضای یک قرارداد باید پروسه‌ای طی شود به ویژه قراردادهایی که با چارچوب جدید امضا می‌شوند؛ همه آنها باید مراجع نظارتی را طی کنند، توتال همه اینها را طی کرده و برای نمایندگان مجلس هم هیچ چیز محرمانه نیست.

نوبخت تصریح کرد: وکلای ملت حق تحقیق و تفحص دارند و می‌توانند از ابزارهای قانونی خود استفاده کنند، هرجایی که فکر می‌کنند کار خلاف قانون صورت گرفته می‌توانند به دستگاه‌های نظارتی اطلاع بدهد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: این حق نمایندگان مجلس است که طرح ارائه کنند که کشور در مسیر توسعه قرار دارد و مردم با کسانی که برای توسعه مانع ایجاد می‌کنند، در جای خود تسویه می‌کنند.

سخنگوی دولت اضافه کرد: کسانی که طرح سه فوریتی داده‌اند در مجلس در اقلیت هستند، مطمئنا آنان هم دغدغه خدمت به مردم را دارند اما با این اقدامات به کشور خدمت نمی‌کنند، عده‌ای می‌گویند جذب سرمایه‌گذار خارجی خیانت است، حرف مالیات ندارد بهتر است چوب لای چرخ دولت نگذارند چنانچه مقام معظم رهبری هم بارها تأکید کرده‌اند باید مناقشات کنار گذاشته شود تا کارهای بزرگ انجام بدهیم. 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مطابق تبصره ماده 23 قانون برنامه باید دبیرخانه عالی مناطق آزاد به وزارت اقتصاد و امور دارایی منتقل شود، آیا این کار صورت گرفته است،‌ اظهار داشت: این کار انجام شده و وزارت امور اقتصادی آن دبیرخانه را دارد و کارها در حال اجرا است.

سازمان تأمین اجتماعی بدهی‌های خود به بیمارستان و دانشگاه‌ها را بپردازد

نوبخت در پاسخ به سوالی در مورد میزان بدهی بیمه‌ها به بیمارستان‌ها، گفت: ما از سه مسیر بحث سلامت جامعه را دنبال و منابع آن را تأمین می‌کنیم، سازمان برنامه و بودجه کمک کرد تا 8 هزار میلیارد تومان بر اساس تبصره 37 به دانشگاه‌ها پرداخت شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: ‌سازمان تأمین اجتماعی برای پرداخت بدهی‌های خود به دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها دچار مشکلاتی است رئیس جمهور به بنده دستور دادند تا موضوع را پیگیری کنم و میزان بدهی بیمه‌ها به بیمارستان‌ها به صورت مرتب در حال پرداخت است.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مبالغی که به سپرده گذاران کاسپین پرداخت می‌شود از کجا تأمین شده است، گفت: در آغاز دولت یازدهم بانک مرکزی برای نظارت دقیق مجوزهای لازم را اخذ و مباحث خود را از ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی بیان کرد و شاهد اعتراض برخی از موسسات بودیم این اعتراض‌ها به دلیل نظارت سفت و سخت بانک مرکزی انجام شد.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی به عنوان ناظر بر کار، حافظ سپرده‌ها است، تصریح کرد: بانک‌ها به سپرده‌هایی که از مردم می‌گیرند سود می‌دهند بنابراین باید فعالیت اقتصادی انجام بدهند، همیشه سود تسهیلات از سود سپرده بیشتر است برای اینکه بانک باید خرج خود را دربیاورد.

نوبخت اضافه کرد: بانک‌ها تمایل دارند تا تمام پول خود را به مردم تسهیلات بدهند اما بانک مرکزی این اجازه را نمی‌دهد و حدود 13 درصد از سپرده‌های بانک‌ها را نزد خود نگه می‌دارد بنابراین از این محل سپرده افراد سپرده‌گذار پرداخت خواهد شد که نیاز به برنامه و نظم دارد.

پرداخت تسهیلات به هپکو

وی در پاسخ به سوالی درباره ساماندهی کارگران هپکو، گفت: هپکو این صنعت ماشین آلات سنگین در اختیار دولت نیست و به بخش خصوصی واگذار شده است. دولت نظارت می‌کند تا مدیریت این مجموعه ساماندهی و بازاری برای خرید این ماشین آلات فراهم شود.

سخنگوی دولت تأکید کرد: کارگران هپکو ماه‌ها حقوقی دریافت نکرده‌اند زمانی که به آنجا رفتم به جای گلایه کردن از پرداخت حقوق گفتند هپکو را زنده نگه دارید تعصبشان را ستایش می‌کنیم.

نوبخت افزود: تلاش کردیم تسهیلاتی به هپکو بدهیم تا بتواند پرداخت‌های خود را انجام دهد و وزارت صنعت، معدن و تجارت مسئولیت این کار را عهده‌دار شده است.

کسانی که وام گرفته‌اند را وادار می‌کنیم پول‌ها را برگردانند

رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به سوالی درمورد کاهش سود بانکی گفت: بانک‌ها سپرده‌ای را که از مردم گرفته‌اند علاقمندند به عنوان تسهیلات پرداخت کنند نظام بانکی پول کمی از سپرده‌ها در اختیار دارد و به دلیل اینکه باید سود به مردم پرداخت کند تمایل دارد همین سپرده‌ کم را هم تسهیلات بدهد 30 الی 40 درصد سپرده‌های مردم باقی مانده و بقیه به نوعی منجمد شده است.

وی اضافه کرد: بانک‌ها در چنین شرایطی نمی‌توانند به کاهش نرخ سود تمکین کنند باید کسانی که وام گرفته‌اند وام‌های خود را پس بدهد دولت تمام کسانی که پول گرفته‌اند وادار می‌کند پول‌ها را پس بدهد و از قوه قضاییه هم کمک می‌خواهیم.

نوبخت گفت: یکی از بدهکاران خود دولت است ما زمانی که دولت را تحویل گرفتیم 36 هزار میلیارد تومان بدهی وجود داشت و تلاش کردیم بخشی از آن را بپردازیم.

از تیم اقتصادی دولت دفاع می‌کنم

سخنگوی دولت تأکید کرد: ‌از تیم اقتصادی بخاطر اقداماتش دفاع می‌کنم دولت با منطق پیش می‌رود تا مشکل نظام بانکی را حل کند.

روحانی کارگروهی برای تعیین مصادیق کابینه تشکیل نداده است

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته شده رئیس جمهور کارگروه‌هایی را برای تعیین مصادیق کابینه دوازدهم تشکیل داده است، گفت: آقای روحانی هیچ کارگروهی را تشکیل نداده و هرکسی حسب مسئولیت سیاسی و اجتماعی خود احساس کرده باید لیستی را ارائه کند، رئیس جمهور با علاقه این لیست‌ها را گرفته و مطالعه می‌کند.

نوبخت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اخیرا برخی از اصلاح طلبان درخواست دیدار با رئیس جمهور را کرده‌اند که گویا با این درخواست‌ها موافقت نشده، تصریح کرد: بنده در جریان نیستم باید از دفترشان سوال کنید رئیس جمهور. آقای روحانی دفتر بسیار منظمی دارد نهاوندیان فردی فهیم و مبادی آداب است.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته شده روحانی با مقام معظم رهبری درمورد کابینه دوازدهم دیداری داشته است، گفت: رئیس جمهور جلسات منظمی محضر رهبر معظم انقلاب دارند و مطالبشان در مورد مسائل کشور بوده، ممکن است یکی از مباحث هم در مورد کابینه دوازدهم بوده باشد.

وی ادامه داد: به هرحال رهبری به عنوان شخص اول کشور و رئیس جمهور هم به عنوان شخص دوم هنگامی که کنار هم می‌نشینند صحبت می‌کنند و همه مسائل را مورد توجه قرار می‌دهند ممکن است آنچه شما اعلام کردید جزء مباحث‌شان بوده باشد اما بنده اطلاع نداریم.

تکذیب ارسال پرونده کاسپین به شورای عالی امنیت ملی

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ارسال پرونده‌هایی موسسات همچون کاسپین به شورای عالی امنیت ملی صحت دارد، گفت: خیر این موضوع صحت ندارد البته قبلا رئیس بانک مرکزی به جلسه شورای عالی امنیت ملی آمد و گفت که چه مجوزهایی را برای اصلاح نظام بانکی نیاز دارد و چنین چیزی در دستور کار شورای عالی امنیت ملی نیست.

نوبخت در پاسخ به سوالی درمورد بحران آب گفت: برنامه هدفمندی از سوی دولت به مجلس داده شده طی این برنامه مسئله بحران آب، خشکسالی و محیط زیست مورد توجه قرار گرفته است در بودجه 96 هم هزار میلیارد تومان اعتبار برای این اولویت‌ها ازجمله آب و ریزگردها در نظر گرفتیم.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته شده رئیس جمهور با وزرایی که در کابینه دوازدهم حضور ندارند، جلسه خداحافظی برگزار کرده است، اظهار داشت: رئیس جمهور به صورت منظم با وزرا دیدار دارند و در مورد حوزه عملکردشان صحبت می‌کنند شاید این دیدار برای خداحافظی و شاید برای سلام علیک بوده باشد. رئیس جمهور غالبا روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه استانداران را دعوت می‌کردند این ایام هم جلساتی با همه تیپ‌ها برگزار کردند بالاخره شاید نیاز به مشورت داشته‌اند.

وی در پاسخ به سوالی درباره آزادسازی موصل تصریح کرد: این موفقیت بزرگ را به ملت عراق توانستند نیروهای تروریستی و جنایتکار داعش را دفن کنند تبریک می‌گویند، ادامه داد: سیاست جمهوری اسلامی همواره ارتباط دوستانه با همسایگان خود به ویژه ملت‌های منطقه و عراق است در این مشکلاتی که پیش آمد از کمک به مردم عراق دریغ نکردیم و در آینده هم اگر نیاز به کمک داشته باشند اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

یارانه سه میلیون نفر قطع شده است

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به صورت کلی یارانه چند نفر قطع شده است، گفت: در آغاز یارانه حدود 4.5 میلیون نفر قطع شد و مجددا یارانه 1.5 میلیون نفر برقرار شد.

وی ادامه داد: به صورت کلی یارانه سه میلیون نفر قطع شد از آن سه میلیون نفر هم یارانه تعدادی قطع می‌شود منتها شکایت می‌کنند و با انجام بررسی‌هایی معلوم می‌شود که حق با آنان است.

نوبخت در پاسخ به سوالی درمورد ناهماهنگی‌هایی که میان برنامه ریزی‌های شهری و دولت وجود دارد، گفت: ما مأموریت خاصی در حوزه دولت و در حوزه نهادهای عمومی غیردولتی همچون شهرداری‌ها داریم فکر می‌کنم با شکل گیری شورای پنجم و دولت دوازدهم هماهنگی‌ها بیش از گذشته باشد و بتوانیم خدمات موثری را به مردم تهران ارائه کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا دولت آماری از اینکه چند نفر پول نفت را برنگردانده‌اند، گفت: اینکه در شرایط تحریم از ظرفیت داخلی بیشتر استفاده کنیم، کسی منکر این نیست اما وقتی در فضای تحریم نمی‌توانیم شفاف اقدام کنیم باید دور بزنیم و از فضای غیرشفاف عمل کنیم پس فساد هم اتفاق می‌افتد.

نوبخت تصریح کرد: ‌در فضای تحریم یک میلیون بشکه نفت می‌فروختیم پس باید برای فروش نفت بیشتر از مسیرهای غیرشفاف عمل می‌کردند مثلا یک عده‌ای به خیرخواهی اعلام کردند که نفت را بدهید ما بفروشیم نفت را گرفتند و پس ندادند.

اسامی همه کسانی که پول نفت را پس نداده‌اند به قوه قضاییه ارسال شده است

وی ادامه داد: ما اسامی همه کسانی که پول نفت را پس نداده‌اند به قوه قضاییه دادیم که توقع داریم برخورد شود البته قوه قضاییه هم با جدیت پیگیری می‌کند.

سخنگوی دولت تصریح کرد:‌ در مقابل کسانی که نیت خیرخواهانه داشتند عده دیگری هم بودند که به این امید نفت را گرفتند که پول را برنگردانند این‌ها کاسبان تحریم بودند ما نمی‌گوییم هرکسی که انتقاد می‌کند کاسب تحریم است اینها حرف بی‌ربطی است اما گروهی هم هستند که به خاطر رفع تحریم‌ها کسب و کارشان تعطیل شده است.

نوبخت در پاسخ به سوالی درمورد حکم دادگاهی در کانادا برای توقیف اموال ایران گفت:‌ بنده به عنوان سخنگوی دولت این اقدام را محکوم می‌کنم انتقاد و اعتراض ما هم به صورت رسمی و کتبی اعلام شده است.

وی در پاسخ به اینکه اخیرا وزیر دفاع آمریکا از تغییر نظام جمهوری اسلامی صحبت کرده، گفت: ما همواره مواضع خصمانه آمریکا را محکوم کردیم، جمهوری اسلامی نمادی از دموکراسی است اما دیدیم که آمریکا به آن طرفی رفت که غیردموکراتیک است و با این اقدام نشان دادند که فقط به فکر خودشان هستند هرگونه اقدامات مداخله جویانه از طرف ما به شدت محکوم است.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درمورد اظهارات معاون حقوقی رئیس جمهور برای شکایت از برخی ائمه جمعه گفت: تا آنجایی که می‌دانم برخی افرادی که در جهت تخریب مستقیم شهر رئیس جمهور به عنوان کاندیدای انتخابات اظهاراتی را بیان کردند و معاونت حقوقی نیز این مسائل را متعارض تشخیص داده و شکایتی کرده قوه قضاییه با تعقل پیگیری و رسیدگی می‌کند و ما هم تأکید داریم هرکسی که خلاف قانون عمل کرد برخورد شود.

وی در پاسخ به سوال دیگری پیرامون احضار برخی استانداران به دلیل تخلفات انتخاباتی بیان کرد: تا آنجا که اطلاع دارم این احضارها برای ادای توضیح بوده است و مواردی هم که از استانداران سوال شده جزء وظایفشان است مثلا به استانداران گفته شده که چرا در همایش یا جایی که دعوت شده‌اند از رئیس دولت به عنوان کاندیدای انتخاباتی حمایت کردند.

فعلا تغییری در تقویم تعطیلات نداریم

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تغییری در تقویم تعطیلات ایجاد می‌شود یا خیر، تصریح کرد:‌ هنوز چیزی در دست اجرا و بررسی دولت نیست البته ممکن است بعضی نهادها مطالبه کنند اما مسئله جدی برای تغییر نیست.

پنج خط راه آهن تا پایان سال 96 به بهره برداری می‌رسد

نوبخت در پاسخ به سوالی درمورد طرح‌های راه آهن کشور گفت ما در چارچوب اقتصاد مقاومتی اقدام به گسترش شبکه حمل و نقل ریلی کردیم و در پنج مرکز استان ایجاد این طرح‌ها را در دستور کار داریم، راه آهن تهران، همدان، سنندج که آماده شد راه آهن کرمانشاه در ماه آینده به بهره برداری می‌رسد همچنین راه آ‌هن مراغه-ارومیه، قزوین-رشت، انزلی-آستارا، میانه-تبریز تا پایان سال 96 به بهره برداری می‌رسند.

 انتهای پیام/

اسامی همه کسانی که پول نفت را پس نداده‌اند به قوه قضاییه ارسال شده است

بانک مرکزی در جهت احقاق حقوق سپرده‌گذاران تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ه -ه
۱۳:۰۰ ۲۶ تير ۱۳۹۶
به نظرم قرارداد خوبیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۲۱ تير ۱۳۹۶
هدف اصلی دولت اقتدار ملی و معیشتمردم است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۲۰ تير ۱۳۹۶
توتال کاملا مخالف منافع ملی ماست
Iran (Islamic Republic of)
منتظر
۱۹:۴۰ ۲۰ تير ۱۳۹۶
جناب نوبخت در باره کرسنت ، خیلی مدرک ارائه شد !!!
ولی متاسفانه دولت محترم حاضر شد خسارت بزرگی بر مردم تحمیل کند ولی با افراد متخلف برخورد قانونی نشود

قرار داد توتال ، دست ایران را عملا در مقابل یک شرکت خارجی که مسلط یر شئونات نفتی و گازی کشور شده ، بسته است !!!

به هر دلیلی اگر تولید نفت کم و یا تعطیل شود ، علاوه بر اینکه ما درآمدی نخواهیم داشت ، باید به توتال « خسارت » هم بدهیم !!!!

برای انجام هر کاری در پارس جنوبی ، ایران باید از توتال ، اجازه بگیرد !!

اطلاعات کل منطقه پارس جنوبی در اختیار توتال است !!!

و ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۲۰ تير ۱۳۹۶
ب نظرم قرارداد خوبیه
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۸:۱۵ ۲۱ تير ۱۳۹۶
خوب یا بد چیزی ازش به مردم نمیرسه
Iran (Islamic Republic of)
علی ش
۱۸:۴۱ ۲۰ تير ۱۳۹۶
نمیدونم چه لذتی میبره نوبخت از این که اعلام میکنه و کلی منت میذاره که حق کشاورز یا معلم را دادیم ...
Iran (Islamic Republic of)
منتظر
۱۸:۴۴ ۲۰ تير ۱۳۹۶
توقع دارند در مقابل هر کار کوچکی که انجام میدهد ، مردم دعا و ثنا گوی ایشان باشند .
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۸:۳۹ ۲۰ تير ۱۳۹۶
جناب نوبخت میشه بگید اصلا محرمانه از نظر شما و رئیس دولت چه شکلی هست و به چه چیزی محرمانه گفته میشه
Iran (Islamic Republic of)
بدبخت شده بانکی
۱۵:۵۲ ۲۰ تير ۱۳۹۶
هیچکس به جزءدولت مسول پیش آمد برای موسسه ثامن ومهر نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۲۰ تير ۱۳۹۶
سلام قراذاذ توتال خلاف است
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۴:۱۷ ۲۰ تير ۱۳۹۶
جناب اقای نوبخت بگویند اگر دستگاههای اجرایی وشرکتها عنوان کنند که کردند تا کنون برنامه ششم توسط رییس محترم جمهور ابلاغ نشده تکلیف مردم چیست وبه کجا باید مراجعه کنند وایا این معنای قانون گرایی واحترام به قانون است
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۴:۰۵ ۲۰ تير ۱۳۹۶
من یک سئال داشتم از انهایی که می گویند قرار داد توتال خوب نیست می خواستم بگم ایا با این قرار داد کارگر و مهندس فرانسوی قرار است بیاید در انجا کار کند یا فقط طراحی و برنامه ریزی و تامین بعضی از دستگاهها و قطعاتی که در ایران ساخته نمی شود را بر عهده دارد علاوه بر کمک به فروش نفت تولیدی. خوب شما هم که اگر طرح را بر عهده داشته باشید اخر باید به دلال پول دهید با چند برار قیمت دستگاهایی که اینجا ساخته نمی شود وارد کنید پس ببخشید شما یک واسطه می خواهید بیشتر ایجاد کنید. خوب اگر واقعا" همه اینکارها را کامل خودتان می توانید انجام دهید ان موقع حرف شما درست است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۲۰ تير ۱۳۹۶
اومدن توتال خوبه که! چتونه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۲۰ تير ۱۳۹۶
آره تو راست میگی
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۳:۲۶ ۲۰ تير ۱۳۹۶
اگر محرمانه نیست بده نماینده ها توی مجلس مطالعه کنن اونوقت معلوم میشه کی راسته کی دروغ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۲۰ تير ۱۳۹۶
میشه توضیح بدین چرا نفتی که مال مردم هست قرار داد هاش رو همه درجریان هستند غیر از خود مردم؟
مگه دارین چیکار می کنین که ما نباید بدونیم؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۴۸ ۲۰ تير ۱۳۹۶
خب عمو اگه محرمانه نیست بیاد توضیح بده تو مجلس علنی برا مردم هم گزارش رو نشون بدن تا خیال همه راحت بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۲۰ تير ۱۳۹۶
چرا قراردادها باید محرمانه باشند ؟
آخرین اخبار