در نشست علنی مجلس صورت می‌گیرد؛

قرارداد توتال پای زنگنه را به مجلس کشاند

وزیر نفت فردا در نشست علنی مجلس شورای اسلامی به ارائه گزارشی درباره فرآینده قرارداد نفتی با توتال می‌پردازد.

قرارداد توتال پای زنگنه را به مجلس کشاندبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، فردا (چهارشنبه) بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در نشست علنی مجلس شورای اسلامی به تشریح قرارداد نفتی کشور با شرکت فرانسوی توتال می‌پردازد.

علنی ادیانی نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی ،در این باره اظهار داشت: طبق قانون، مجلس و سایر دستگاه های نظارتی مثل اطلاعات، سازمان بازرسی، دیوان محاسبات و هیأت  عالی نظارت بر منابع هیدرکربوری نمی توانند قبل از انعقاد قراردادها بر نحوه اجرا و مفاد آن دخالت و یا نظارتی داشته باشند. 

وی ادامه داد: از این‌رو  بعد از انعقاد قراردادها، طبق قانون می‌توانند به منظور بررسی تطابق مضمون آنها با منابع ملی و قوانین موضوع پرداخت و اهرم‌های نظارتی به حسن اجرا و احکام مندرج در مفاد آنها رسیدگی کنند. 

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس در پایان یادآور شد: با توجه به بدعهدی ها و سابقه ناخوشایند ما از توتال و اهمیت مسئله تحریم ها در فضای کنونی جامعه بین المللی، ضرورت بررسی دقیق قرارداد مذکور مبنی بر کاهش هرگونه ضرر احتمالی به منابع کشور بسیار احساس می شود، لذا اکنون بعد از انعقاد توافق نفتی ایران با شرکت فرانسوی، مجلس به بررسی آن با حضور زنگنه خواهد پرداخت. 

انتهای پیام/ 

شفاف سازی قرارداد نفتی ایران با توتال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۴۸ ۲۰ تير ۱۳۹۶
آبی که ریخته رو چطوری میخواین جمعش کنید؟
آخرین اخبار