موسوی لارگانی در نطق میان دستور:

رئیس جمهور رفع بیکاری را در دستور کار دولت دوازدهم قرار دهد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: رئیس جمهور در کابینه جدید ضمن جوان‌گرایی، رفع معضل بیکاری را در دستور کار خود قرار دهد.

موسوی لارگانیبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسى باشگاه خبرنگاران جوان، سیدناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم فلاورجان در نطق میان دستور صحن علنی امروز (سه‌شنبه، 20 تیرماه) مجلس درباره عملیات آزادسازی موصل، اظهار داشت: این شهر بزرگ مدت‌ها در دست گروه تروریستی داعش که دست نشانده آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود است، بود اما در سایه وحدت ملل مسلمان و عمل به فتوای مراجع عالیقدر شیعی و کمک‌های مستشاری ایران آزاد شد.

عضو کمیسیون اقتصادی درباره حمله موشکی سپاه پاسداران به مواضع تروریست‌ها گفت: این حمله نشان دهنده صلابت ایران است که باعث وحشت غرب و دست نشانده‌های آنها در منطقه شد.

وی با اشاره به اظهارات همراه با ترس وزیر خارجه عربستان سعودی و رئیس جمهور بی‌تدبیر آمریکا ادامه داد: به دلیل اقدامات خصمانه و متعدد آمریکا علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این موضوع که سیاست دفاعی کشور در برابر آمریکا در تمامی حوزه‌ها باید تقویت شود، مورد توجه است. اساسا دشمنی با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از برنامه‌های روزمره نمایندگان آمریکا در سنا است و آمریکا مباحثی چون برنامه موشکی، ادعاهای واهی حمایت از تروریست و حقوق بشر دست مایه نیات شوم خود می‌کند تا به مردم لطمه وارد کند. مجلس شورای اسلامی باید در اسرع وقت طرح تقابل با اقدامات واشنگتن را تصویب نماید.

موسوی لارگانی درباره قرارداد با شرکت توتال فرانسه تصریح کرد: امضای قرارداد با این شرکت در شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیست، چراکه کاری را که خود می‌توانیم انجام دهیم نباید به دست آنها بدهیم که با قیمت‌های 10 برابر انجام دهند و تا 25 سال هم حاکم منافع کشور باشند.

نماینده مردم فلاورجان افزود: در سال گذشته شاهد این موضوع بودیم که با بروکراسی اداری و بدون در نظر گرفتن دغدغه‌های مقام معظم رهبری کلیات قرارداد IPC تصویب شد، آیا به راستی دولتی که 24 میلیون رأی دارد امضای قرارداد با شرکتی چون توتال را پیروزی می‌داند؟

عضو کمیسیون اقتصادی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید جلسات کارشناسی در دانشگاه‌ها برگزار شود، گفت: هنوز حتی یک جلسه با حمایت شرکت ملی نفت ایران برگزار نشده است، جوانان مهم‌ترین سرمایه انسانی کشور هستند که در حال حاضر به جای تکیه بر این ظرفیت، چالش‌های جوان به عنوان یک بحران محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: نکته جالب اینجاست که مدیران دهه اول انقلاب که با سعی و خطا مدیر شدند اکنون جرئت سپردن مدیریت به جوانان شجاع و نخبه را ندارند.

موسوی لارگانی با طرح این سوال که آقایان مسئول کدام فضا را برای جوانان باز کردند،‌ گفت: چگونه بدون فضا انتظار تجربه اندوزی جوانان را داریم. ما از رئیس جمهور انتظار داریم تا از نسل پویا و متفکر جوان که نقش مهمی در پیروزی آقای روحانی در انتخابات داشتند، استفاده کنند.

نماینده مردم فلاورجان بیان کرد:‌ این استفاده باید فارغ از شعارها و بیشتر عملیاتی باشد، متأسفانه وعده‌های دولت مبنی بر کاهش بیکاری در چهار ماهه اول سال 96 تحقق نیافت و حتی افزایش نرخ بیکاری نیز رخ داد که معنای آن عدم توفیق سیاست‌های اشتغال‌زایی دولت است. انتظار می‌رود در کابینه جدید رئیس جمهور منتخب ضمن نوگرایی و جوان‌گرایی، رفع معضل بیکاری را در دستور کار خود قرار دهد. 

عضو کمیسیون اقتصادی مهم‌ترین وعده‌ انتخاباتی روحانی به مردم اصفهان را زنده کردن زاینده‌رود عنوان کرد و ادامه داد: از انتخابات ماه‌ها گذشت و مردم این شهر امیدوارند فصل عمل به وعده‌ها رسیده باشد، چند سال پیش کسی باور نمی‌کرد زاینده رود مواج و خروشان طعم مرگ را تجربه کند. هیچ فردی نمی‌تواند باور کند که آن هم زیبایی و سر زندگی به یک باره از نصف جهان برود.

وی تصریح کرد: ‌مرگ زاینده رود برای مردمی که زندگی‌شان به آن وابسته است، مصیبت و بدبختی و فقر و بیکاری به وجود آورده است. خشکی رودخانه زاینده رود سبب بیکار شدن چند صد هزار نفر از ساکنین پایین دست این رودخانه و باغ‌های فلاورجان شده است.

موسوی لارگانی ادامه داد: خشک شدن یک رودخانه پرآب موضوعی نیست که فقط بر اثر یک اتفاق رخ داده باشد، لوله‌های قطور انتقال آب به استان‌های هم جوار و برداشت بی‌رویه آب در بالادست رودخانه و هبه آب کشاورزی این رودخانه به صنایع و پالایشگاه‌ها و نیروگاه‌ها دست به دست هم داد تا زخمی‌کاری بر تن این رود بنشیند.

نماینده مردم فلاورجان با بیان اینکه خشک شدن این رودخانه باعث تخریب آثار باستانی شهر اصفهان و فلاورجان شده است، افزود: اگر برداشت‌های بی‌رویه از این رودخانه وجود نداشت می‌توانست فلات مرکزی ایران را زیبا کند، متأسفانه با مدیریت ناصحیح آب توسط وزارت نیرو و بذل و بخشش‌های بیش از حد در بیست سال گذشته زاینده‌رود را به ویرانه تبدیل کرده است و بسیاری را به دیار غربت فرستاد.

عضو کمیسیون اقتصادی در بخش پایانی سخنانش خاطرنشان کرد: دولت و وزارت نیرو فقط برای برداشت 383 میلیون مترمکعب آب از این رودخانه مجوز دارند و بیش از یک میلیارد مترمکعب آب باقی مانده متعلق به کسانی است که در حوزه این رود هستند، به چه دلیل حق‌آب کشاورزان توسط دولت به فروش می‌رسد.

انتهای پیام/

امضای قرارداد توتال در شأن نظام جمهوری اسلامی ایران نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۸:۴۱ ۲۰ تير ۱۳۹۶
عه ........
Spain
ناشناس
۱۵:۰۴ ۲۰ تير ۱۳۹۶
مشکلات اقتصادی و تعطیلی صنعت در چند سال گذشته رکود را بوجود آورده و باید هرچه زودتر رفع شه
Iran (Islamic Republic of)
مهتاب
۱۴:۴۴ ۲۰ تير ۱۳۹۶
خدا کنه که در دستور کار قرار بده ما که دیگه امیدمون ناامید شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۲۰ تير ۱۳۹۶
بعید میدونم جناب روحانی از این جور تصمیمات دیگه ای رو در دستور کار خودش قرار داده...
آخرین اخبار