فرناز پناهی زاده؛

کشتی کلاسیک فرصت خوبی برای نقش آفرینی بانوان مسلمان است

مسئول روابط بین الملل فدراسیون کشتی گفت: حضور سبک جدید در کشتی بانوان(کشتی کلاسیک با پوشش کامل) یک فرصت خوب برای ایران و ساير كشورهای اسلامی جهت نقش آفرینی و حضور در صحنه های بین المللی است.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،فرناز پناهی زاده با بیان این مطلب افزود: کمیته بین المللی المپیک كاملا متوجه مشاركت محدود و ناكافی زنان در دنیا در كشتی است و این موضوع به یكی از شرایط ماندگاری كشتی در المپیك ها تبدیل شده است.
وی ادامه داد: این رشته با توجه به نوع پوشش کامل، گوش بند و حفاظ سر مورد توجه بانوان زیادی در کشورهای مختلف دنیا قرار گرفته است زیرا نوع پوشش فعلی جدا از مباحث فرهنگی، باعث آسیب دیدگی های جدی نیز می شود.
عضو کمیسیون زنان اتحادیه جهانی کشتی تصریح کرد: با راه اندازی کشتی کلاسیک بانوان (با پوشش کامل) کشتی گیران کشورهای مختلف مسلمان و غیرمسلمان خواستار شرکت در مسابقات این رشته شده اند. در همین راستا کشورهای قدرتمند کشتی دنیا من جمله روس ها و آمریكایی ها با توسعه این سبک از کشتی زنان مشکل دارند، چون این رشته باعث می شود ایران در میان تعدادی از كشورهای متقاضی محوریت پیدا کند.
وی تاکید کرد: با توجه به نوع پوشش کامل، این رشته کاملا مجزا از کشتی آزاد زنان(کشتی با دوبنده) است و قرار است بعنوان یک سبک مجزا فعالیت نمایند.تكنیك های فنی این رشته مانند کشتی آزاد زنان است، اما هم بخشی از قوانین آن با كشتی آزاد زنان تفاوت دارد و هم با توجه به پوشش در نظر گرفته شده، در دو تایم دو دقیقه ای برگزار خواهد شد.
پناهی زاده خاطر نشان کرد: با توجه به تأیید اتحادیه جهانی کشتی، فدراسیون کشتی ایران که برنامه های مختلف کلاس های داوری و مربیگری این رشته را آغاز کرده است، در ابتدا می تواند مسابقات کشتی کلاسیک زنان را با حضور سه تیم داخلی و خارجی در ایران برگزار نماید و با دعوت از تیم های مختلف خارجی در ایران، نسبت به توسعه کشتی کلاسیک بانوان در بین کشورهای دیگر اقدام كند تا بتدریج این رشته جایگاه خود را بیابد .
وی افزود: اتحادیه جهانی کشتی با آگاهی از تقاضای گسترده بخشی از بانوان علاقمند به کشتی در دنیا، بویژه بانوان مسلمان نسبت به تغییر در پوشش كشتی در كشتی بانوان ، در مصوبه كمیته اجرایی خود اعلام کرده است که این حرکت فدراسیون کشتی ایران، یک گام بزرگ در جهت توسعه کشتی زنان است و این طرح قطعا در آینده دستاوردهای بیشتری خواهد داشت.
پناهی زاده در پایان گفت: این سبک جدا از کشتی آزاد زنان است و افراد این رشته با كشتی گیران کشتی آزاد زنان کشتی نمی گیرند.

انتهای  پیام/

تشریح کشتی کلاسیک بانوان توسط مسئول کمیته روابط بین الملل فدراسیون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار