جانب احتیاط دموکرات‌ها با تمدید طرح الزام دولت آمریکا به مطلع کردن کنگره از فعالیت‌های موشکی ایران

واشنگتن‌اگزمینر در گزارشی به بررسی طرح الزام دولت آمریکا به مطلع کردن کنگره از آزمایش‌های موشکی ایران پرداخت.

جانب احتیاط دموکرات‌ها با تمدید طرح الزام دولت آمریکا به مطلع کردن کنگره از فعالیت‌های موشکی ایرانبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی واشنگتن اگزمینر در مطلبی نوشت؛ دولت «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا از شش ماه گذشته ملزم شده است تا هر ۴۸ ساعت توسعه فناوری موشکی و راه اندازی سامانه موشکی بالستیک ایران را به اطلاع کنگره آمریکا برساند. از مدت این الزام کمی بیش از دو سال باقی مانده و در پایان سال ۲۰۱۹ منقضی خواهد شد.

در حالی که بیش از دو سال تا پایان طرح الزام دولت آمریکا به مطلع کردن کنگره از فعالیت‌های موشکی ایران باقی مانده است بسیاری از دموکرات‌ها به دنبال تمدید آن هستند. «روبن کیهوئن»، نماینده دموکرات از ایالت نوادا و «ست ماولتون»، نماینده دموکرات ماساچوست در کنگره هفته گذشته با پیشنهاد لایحه‌ای علیه ایران خواستار تمدید این التزام تا سال ۲۰۲۲ شدند. این لایحه نشان می‌دهد که حتی دموکرات‌های آمریکا نیز مانند ترامپ از روند فعلی توسعه فناوری موشکی ایران نگران هستند.

اعضای هر دو حزب آمریکا مدعی هستند آزمایش‌های موشکی ایران نقض توافق هسته‌ای تهران با قدرت‌های جهان است و بنابر لفاظی کیهوئن، کنگره آمریکا باید نسبت به این فعالیت‌ها آگاهی داشته باشد. کیهوئن با تکرار ادعا‌های توسعه موشکی ایران، گسترش آزمایش موشک‌های بالستیک را تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا و متحد دیرینه اش، اسرائیل قلمداد کرد.

به باور نگارنده گزارش، تلاش دموکرات‌های آمریکا برای تمدید مدت این درخواست این است که آن‌ها درباره ترامپ و رویه او برای برقرار امنیت ملی در آمریکا مردد هستند و جانب احتیاط را پیش گرفته اند. از سوی دیگر، طرح الزام دولت آمریکا به مطلع کردن کنگره از آزمایش‌های موشکی ایران در اصل متممی است که سال گذشته «ماولتون» پیشنهاد کرده بود تا به لایحه بودجه دفاعی آمریکا اضافه شود.

ایده تمدید طرح الزام دولت آمریکا به مطلع کردن کنگره از فعالیت‌های موشکی ایران تقریبا دو سال پس از اجرای برجام پیشنهاد شده و به نظر می‌رسد بخشی از سیاست‌های بازدارنده آمریکا برای جلوگیری و از گسترش آزمایش‌های موشکی ایران است.


انتهای پیام/

الزام دولت آمریکا به مطلع کردن کنگره از فعالیت‌های موشکی ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار