بجنورد؛

رشد 8 درصدی پیک بار مصرف برق در خراسان شمالی

در ساعت 15 و 20 دقیقه 14 تیرماه امسال پیک بار استان با حجم 247 مگاوات 8 درصد رشد اتفاق افتاد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ علیرضا صبوری مدیرعامل شرکت برق استان به اهمیت صرفه جویی در مصرف برق به ویژه در ماه های گرم فعلی تاکید و مردم استان را به مدیریت بیشتر در مصرف برق فراخواند و گفت: ، در همین ساعت پیک بار کشور به بیش از 55 هزار مگاوات رسید.

وی افزود: سال گذشته در همین روز، مصرف 227 مگاواتی را در استان شاهد بودیم.

صبوری تصریح کرد: 335 هزار مشترک برق در استان وجود دارد و مشترکان کشاورزی یک درصد این آمار را به خود اختصاص داده اند در حالی که 27 درصد مصرف برق استان در این بخش مصرف می شود.

وی تعرفه ناچیز برق کشاورزی را یکی از دلایل افزایش مصرف برق در این بخش ذکر و اظهار کرد: استفاده از روش های سنتی کشاورزی و آبیاری به شیوه غرق آبی از جمله دلایل این مصرف بالاست که امیدواریم با حرکت سریع به سمت کشاورزی مکانیزه از مصارف برق این حوزه کاسته شود.

وی گفت:خوشبختانه تا کنون خاموشی به واسطه افزایش بار شبکه نداشته ایم اما اگر مصارف برق مدیریت نشود و از سهیمه تعریف شده برق استان گذر کنیم مجبور به اعمال خاموشی خواهیم شد.

وی افزود: اگر هر مشترک تنها یک لامپ اضافه را در ساعات پیک 14 الی 16 و 20 الی 22 خاموش کندپیک استان 33 مگاوات کاهش خواهد یافت و مجبور به اعمال خاموشی نخواهیم شد.

مدیرکل اداره برق استان تبدیل هزار کیلومتر شبکه سیمی به کابل خودنگهدار را یکی از برنامه های اجرا شده در این راستا برشمرد و افزود: اجرای این طرح تلفات توزیع برق استان را یک رقمی کرد که میانگین تلفات کشوری هنوز دو رقمی است.

وی به برنامه استراتژیک شرکت با شعار 555 در افق 1405 نیز تاکید و تصریح کرد: مطابق این برنامه، همکاران شرکت توزیع برق استان متعهد شده اند تلفات شبکه و مراجعات حضوری مردم را تا مرز 5 درصد و saidi را نیز تا 5 دقیقه در ماه کاهش کاهش دهند.

وی در ادامه مردم استان را به حذف مصارف ضروری در ساعات پیک و موکول کردن این مصارف به ساعات کم باری 23 الی 7 فراخواند و تصریح کرد: تعرفه برق در ساعات پیک دو برابر و در ساعات کم باری نصف خواهد شد و هر گونه همراهی مردم در این راستا، هزینه های خانوار را نیز کاهش خواهد داد.

انتهای پیام/آ

افزایش مصرف برق در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.