گلپایگانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

معمای افزایش قیمت پراید بدون ارتقای کیفیت حل شد

مدیر شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران گفت: برخی خودروها که قیمت آنها افزایش یافته ارتقای کیفیت کمی داشتند.

معمای افزایش قیمت پراید بدون ارتقا کیفیت حل شداشکان گلپایگانی مدیر شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران(ISQI)  در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص اینکه برخی از خودروها  از جمله پراید ارتقای کیفیت نداشته اند اما با نظر شورای رقابت افزایش قیمت پیدا کردند، گفت: رده بندی های ISQI طبق تعاریف و قوانینی انجام می شود که با مشورت وزارت صنعت به تصویب رسیده اند. در این قانون، خودروها در بازه های قیمتی متفاوت دسته بندی می شوند و هریک از این بازه های قیمتی معیارهای خاص خودش را دارد.

وی تشریح کرد: به طور مثال خودرویی در بازه قیمت پایین تر سقف امتیاز منفی بیشتری دارد، اما برای خودروهای گران قیمت تر سقف این امتیاز منفی محدودتر و به این معنی است که معیار سنجش کیفیت خودروها در رده های قیمتی مختلف متفاوت است.

 مدیر شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران  با بیان اینکه معیار ISQI تنها به ستاره ها محدود نمی شود، گفت: خودروها می توانند افزایش کیفیت داشته باشند، اما ستاره بیشتری نسبت به دوره قبل دریافت نکنند. برای دریافت یک ستاره  کیفی بیشتر، یک خودرو باید 30 امتیاز از امتیازات منفی خود کم کند. اما ممکن است یک خودرو تنها بتواند 10 امتیاز از این 30 امتیاز منفی را کاهش دهد و به  جای 30 پله (که برای گرفتن ستاره بیشتر لازم است) تنها 10 پله را طی کند. این یعنی خودرو مورد نظر افزایش کیفیت داشته، اما ستاره ای دریافت نکرده است. 

گلپایگانی تاکید کرد: شورای رقابت  نیز با توجه به ارتقای کیفیت برخی خودروها که پیشنهاد افزایش قیمت آنها توسط شرکت های خودروساز قبلا داده شده بود با این امر  موافقت کرده است.

مدیر شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در پایان در خصوص اینکه علت افزایش قیمت ارتقای کیفیت بوده یا مسائل دیگر گفت: خودروسازها معمولا در مقاطع مختلف و به دلایل گوناگون درخواست افزایش قیمت را به شورای رقابت می دهند اما برای هرگونه افزایش قیمت خودرو باید کیفیت آن افزایش داشته باشد.

انتهای پیام/

افزایش قیمت خودرو به ارتقای کیفیت وابسته است

 

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۲۳ تير ۱۳۹۶
معما؟
آخرین اخبار