نخستین شهرک صنعتی پوشاک ساخته می شود

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: نخستین شهرک صنعتی پوشاک کشور با هدف تامین نیاز داخلی ساخته می شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی یزدانی افزود: یکی از مباحثی که در شورای فرهنگ عمومی کشور مطرح است، پوشش اسلامی منطبق با فرهنگ جامع ایرانی است و در همین راستا توافق نامه پنج جانبه امروز با همکاری هر سه بخش فعال اقتصادی کشور یعنی دولت، بخش خصوصی و بخش تعاونی به امضاء رسید.


به گفته این مقام مسئول، شهرک صنعتی پوشاک کشور در مقابل فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) و با دسترسی مناسب به مترو، بزرگراه و خطوط هوایی در فضایی به وسعت 190 هکتار ساخته می شود که امکان توسعه آن تا 300 هکتار وجود دارد که در یکی از سفرهای رئیس جمهوری به استان تهران به تصویب رسید.


وی خاطرنشان کرد: طراحی فاز نخست این شهرک انجام شده و طراحی فاز دوم آن نیز مراحل نهایی کار را می گذراند و بیش از 300 بنگاه تولیدی پوشاک به همراه خدمات جنبی شامل هتل، آموزشگاه ها و آموزشکده های مهارتی و طراحی با همراهی برندهای معتبر طراح از ایتالیا و سایر کشورهای صاحب نام در آن مستقر می شوند.


یزدانی تصریح کرد: زیرساخت های این شهرک از سوی دولت تامین و ساخت فضاهای تجاری و تولیدی توسط بخش خصوصی انجام خواهد شد.


وی اظهار داشت: وسعت هر واحد تولیدی و خدماتی در این شهرک سه تا پنج هزار مترمربع پیش بینی شده که در مجموع فضایی با زیربنای یک میلیون متر مربع با اعتبار 30 هزار میلیارد ریالی تا زمان بهره برداری ساخته خواهد شد.


معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری ساخت واحدها پنج ساله خواهد بود و سرمایه ثابت خرید تجهیزات و ساخت مستحدثات طی پنج سال تسویه خواهد شد.


وی بیان داشت: طی روزهای آینده عملیات اجرایی آغاز شده و همزمان واگذار قطعات به اشخاص و توسط انجمن پوشاک کشور انجام می شود.


مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران تصریح کرد: کیفیت ساخت واحدهای تولیدی این شهرک با مشارکت مهندسان مشاور از شرکت های معتبر و کیفیت تولیدات با حضور شرکت های شناسنامه دار معتبر دارای نشان تجاری با نگاه تامین نیاز داخلی و پس از آن صادرات اجرایی شده و درخصوص طراحی نیز با نگاهی به مصوبات شورای فرهنگ عمومی کشور نظارت می شود.


وی ادامه داد: تاکنون سرمایه گذاران خارجی از کشورهای ایتالیا، چین، کره جنوبی و ترکیه برای حضور و مشارکت در این شهرک اعلام آمادگی کرده اند.


این مقام مسئول خاطرنشان کرد: مطابق سیاست هایی که امسال در مصوبه های ستاد اقتصاد مقاومتی به آن توجه شده، پنج هزار بنگاه تولیدی در طرح نوسازی قرار گرفته اند که با استفاده از حداکثر توان ساخت داخل نوسازی می شوند و رفع فرسودگی ماشین آلات و تجهیزات صنعت پوشاک کشور از همین محل قابل انجام است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/

ساخت شهرک صنعتی پوشاک در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۰۸ مرداد ۱۳۹۶
خوبه
آخرین اخبار