جنگ در اطراف قندوز با شکست طالبان پایان یافت

مسئولان امنیتی در ولایت قندوز می گویند که در سه روز گذشته، هیچ گونه درگیری میان نیروهای امنیتی افغان و گروه‌های مخالف مسلح دولت صورت نگرفته است.

با شکست طالبان، جنگ در اطراف شهر قندوز پایان یافتبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مسوولان امنیتی در ولایت قندوز می گویند که در سه روز گذشته، هیچ گونه درگیری میان نیروهای امنیتی افغان و گروه‌های مخالف مسلح دولت صورت نگرفته است.

جاوید سلیم، سخنگوی کماندوی نیروهای ارتش گفت که از چندی بدین سو نیروهای بیشتری نظامی به ولایت‌های شمالی به ویژه به قندوز اعزام شده اند.

آقای سلیم بیان داشت که اعزام این نیروها در کنار حمایت و پشتیبانی نیروهای ناتو از نظامیان افغان در ولایت های شمالی، وضعیت جنگ را به نفع نظامیان کشور تغییر داده است.

وی افزود،هسته اصلی طالبان در قندوز شکسته شده، بزرگترین کارخانه ماین سازی شان تخریب شد و نیز، تمامی تجهیزات آن ها از بین برده شده است و اکنون این گروه‌ها دیگر نمی تواند تهدید جدی برای امنیت قندوز باشد.

سخنگوی نیروهای کماندو همچنان به صراحت افزود که علت اساسی پایان جنگ در قندوز این است که طالبان هم اکنون نیروهای خود را از دست داده و دیگر توان جنگیدن را با نیروهای امنیتی ندارند.
این در حالی است که در نتیجه عملیات های مشترک نیروهای افغان و ناتو، هفته گذشته، بیش از ۳۰ تن افراد و فرماندهان بلند پایه طالبان در قندوز کشته شدند.

 

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار