کولیوند خبر داد:

بیمارستان ویژه بانوان در کشور راه اندازی می شود

مشاور وزیر بهداشت به راه اندازی بیمارستان ویژه بانوان در کشور اشاره کرد و گفت: طراحی این مسئله انجام شده و توجه به این موضوع ضرورت دارد.

بیمارستان ویژه بانوان در کشور راه اندازی می شودبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرحسین کولیوند مشاور وزیر بهداشت در هماش ملی حجاب و عفاف که صبح امروز در بیمارستان خاتم‌الانبیاء برگزار شد، با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، اظهار کرد: برای نهادینه کردن هر موضوعی در جامعه به ویژه حوزه‌هایی که ریشه‌های معرفتی و اعتقادی دارند، باید از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات استفاده کرد.

سرپرست اورژانس کشور افزود: برای نهادینه‌ کردن این فرهنگ باید از برنامه‌های عملی جذاب استفاده کرد تا جوانان و نوجوانان با میل و رغبت قوی به سمت حجاب بروند.

رئیس همایش ملی حجاب و عفاف با بیان اینکه در این راه می‌توان از ظرفیت فرهنگی و علمی خانواده‌های شهدا و جانبازان استفاده کرد، گفت: در این راه ما تلاش خود را انجام داده تا در حد توان خود شرمنده خون شهدا نباشیم.

کولیوند عنوان کرد: اصلی‌ترین پیام همایش این است که بتوانیم هرچه بیشتر بحث حجاب و عفاف را در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ترویج دهیم.

مشاور وزیر بهداشت بیان کرد: واقعیت این است که ما کلام امام، مقام معظم رهبری یا آیات و احادیث بزرگان دینی را در این حوزه سرلوحه کار خود قرار دهیم، این موضوعی است که پرداختن به آن بسیار ضرورت دارد.

وی بیان کرد: این همایش کار بزرگی است ما باید به عنوان متولیان کار بیمارستانی زودتر به این موضوع می‌پرداختیم اما این یک ایراد کاری ما بود.

وی یادآور شد: امروزه شاهد روزافزون جوانان به ویژه بانوان در حوزه‌های مختلف پزشکی و درمانی هستیم که عفاف و حجاب در میان آنها می‌تواند الگویی برای سایر مردم باشد.

مشاور وزیر بهداشت افزود: بیمارستان خاتم الگوی مناسبی از نظر مباحث درمانی و عفاف و حجاب است و ما بر آن شده‌ایم که این فرهنگ غنی را در سایر بیمارستان‌ها هم ترویج دهیم.

کولیوند افزود: مسئولان نباید از مسأله حجاب و عفاف در جامعه غافل شوند؛ چراکه این امر سبب پیشرفت و ارتقاء می‌شود.

وی به راه اندازی بیمارستان ویژه بانوان در کشور اشاره کرد و گفت: طراحی این مسئله انجام شده و توجه به این موضوع ضرورت دارد.

مشاور وزیر بهداشت با اشاره به اینکه امنیت اخلاقی و معنوی در مراکز درمانی باید مدنظر قرار گیرد، گفت: برخی از بیمارستان‌ها به ویژه بیمارستان‌های خصوصی نگاه محکمی به مسئله عفاف و حجاب ندارند و باید به سمت رفع این مشکل باشیم.

مشاور وزیر بهداشت با بیان اینکه نزدیک شدن به قرآن و درس گرفتن از آموزه‌های قرآنی و استفاده از آنها در انجام وظایف شخصی و اجتماعی می‌تواند جامعه را از آسیب نگه دارد، خاطرنشان کرد: توجه ما به قرآن در بیمارستان‌ها به ویژه بیمارستان خاتم‌الانبیاء به گونه‌ای است که علاوه بر اقامه نمازهای یومیه در مسجد بیمارستان، کلاس‌های آموزشی و روانخوانی و همچنین کلاس‌های تخصصی قرائت برگزار می‌شود.

وی افزود: ما افتخار داریم که در این بیمارستان به جانبازان و خانواده‌های شهدا خدمت‌دهی داشته و از این ظرفیت فرهنگی و معنوی برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف برای فرهنگ ایرانی، اسلامی بهره‌ می‌گیریم.

عفاف و حجاب یک ضرورت اجتماعی و حرفه ای در حوزه درمان و نظام سلامت

در ادامه  حسن طاهر احمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: موضوع عفاف و حجاب به عنوان یکی از مهم ترین آموزه های دینی همواره مورد تذکر بوده است.

وی ادامه داد: مراکز درمانی یکی از محیط هایی است که رعایت اصول انطباق جنسیتی برگرفته از مبانی عفاف و حجاب در آنها نقش بسزایی در افزایش امنیت بیماران به ویژه بیماران زن دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: در حال حاضر بیمارستان هایی در برخی کشورهای پیشرفته دنیا وجود دارند که خدمات آنها مبتنی بر رعایت اصل و انطباق و به طور خاص ارائه خدمات به زنان و کودکان است؛ این بیمارستان ها در کنار برنامه ریزی برای ارتقاء کیفیت خدمات ارائه شده بر لزوم ایجاد شرایط آرام بخش و مناسب برای زنان مراجعه کننده و حفظ کرامت و شان انسانی آنها تاکید دارند.

وی افزود: در کشور ما هم قانون انطباق امور اداری و فنی موسسات پزشکی با موزاین شرع مقدس یکی از قوانینی است که در سال ۸۷ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است اما متاسفانه از آن زمان تاکنون شرایط جهت تحقق مطلوب این امر به طور کامل میسر نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: به نظر می رسد عدم وجود نیروی همگن به تعداد کافی عدم آگاهی پرسنل، بیماران و جامعه موانع مهمی هستند که اجرای کامل این قانون را با چالش مواجه کرده است.

احمدی گفت: از طرف دیگر ضرورت اهمیت بیشتر به عفاف، حجاب و اخلاق اسلامی به عنوان یکی از پیش شرایط اساسی در استخدام کارکنان حوزه بهداشت و درمان طول خدمت به عنوان یک وظیفه حرفه ای پایش گر لازم است مورد توجه قرار گیرد.

وی یادآورشد: امید است با همت و برنامه ریزی مدیران این حوزه  موانع موجود رفع و اجرای طرح انطباق با رعایت اصول عفاف و حجاب در راستای حفظ حداکثری کرامت بیماران در مراکز درمانی محقق شود.

انتهای پیام/

برخی مراکز درمانی به موضوع عفاف و حجاب نگاه محکمی ندارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار