زاهدی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

بررسی طرح ساماندهی مبادلات مرزی در کمیسیون اقتصادی دولت

استاندار کردستان گفت: طرح ساماندهی کولبران و مبادلات مرزی در کمیسیون اقتصادی دولت در دست بررسی است.

طرح ساماندهی مبادلات مرزی در کمیسیون اقتصادی دولت در حال بررسی استعبدالمحمد زاهدی استاندار کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان درباره لایحه ارتقا معیشت مرزنشینان و کولبران، اظهار داشت: طرحی که در استان کردستان با همکاری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز تهیه کردیم برای ساماندهی مبادلات مرزی است به شکلی که بتوان این مبادلات را قانونمند و وضعیت کولبران را ساماندهی کرد.

وی با بیان اینکه طرح ساماندهی کولبران و مبادلات مرزی در کمیسیون اقتصادی دولت در دست بررسی است، افزود:  اقدام دیگری که سال گذشته برای ارتقا معیشت مرزنشینان و کولبران انجام دادیم بیمه روستاییان عشایر است، براساس این طرح ما کولبرها را مشمول این بیمه قرار دادیم و از سال گذشته انجام آن را آغاز کردیم.

زاهدی ادامه داد: مزایای این بیمه مثل بیمه تامین اجتماعی دارای امتیاز بازنشستگی و از کارافتادگی است و اگر کسی فوت کرد برای بازماندگان آنها مستمری در نظر گرفته می‌شود.

استاندار کردستان بیان داشت: در مجموع باید وضعیت کولبران را ساماندهی و مسیرهای مشخص شده تردد آنها را مرمت کنیم تا مشکلات کولبران در این زمینه برطرف شود.

وی با تاکید بر اینکه باید به تدریج مشاغل جدیدی ایجاد کنیم تا شغل دشوار کولبری از بین برود، تصریح کرد: یک بازارچه مرزی به آن معنی که در گذشته وجود داشت در شهرستان بانه فعالیت دارد اما در مناطق دیگر مبادلاتی انجام می‌شود که از آنها تحت عنوان معابر کولبری یاد می‌شود.

زاهدی یادآور شد: اگر طرح ساماندهی کولبران در دولت تصویب شود به صورت قانونی می‌توانیم از اعتبارات عمرانی استان هم برای مرمت این معابر استفاده کنیم.


انتهای پیام/

آخرین وضعیت لایحه ارتقا معیشت مرزنشینان و کولبران در دولت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار