حمایت مشاهیر فوتبال جهان از مظلومیت فلسطین

ستاره های حرفه‌ای فوتبال جهان که در لیگ‌های اروپایی و ‌آسیایی شاغل هستند، حمایت های زیادی از مردم مظلوم فلسطین در مقابل کشتار بی‌رحمانه رژیم صهیونیستی انجام دادند.

به گزارش  خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، روزهای پایانی سال٢٠١٤ برای فلسطینی ها روزهای تلخی بود؛ ٣٠دسامبر٢٠١٤ شورای سازمان ملل تشکیل جلسه داد تا طرحی را درباره اشغال فلسطین به رای بگذارد. طرح پیشنهادی این بود که رژیم اشغالگر قدس موظف شود تا پایان سال٢٠١٧ از سرزمین های اشغالی برود و دولت مستقل فلسطین به صورت رسمی به جهانیان معرفی شود. آمریکا از همان ابتدا ساز مخالف زد و تهدید کرد حتی اگر این طرح رای بیاورد باز هم آن را وتو خواهد کرد. با این حال فلسطین برای مطرح شدن این طرح، نیاز به ٩رای موافق داشت و تا لحظات آخر هم همه چیز خوب پیش رفت و هشت رای موافق نیز به دست آورد تا اینکه استرالیا تنها کشوری شد که به غیر از آمریکا رای منفی به این طرح داد! تلخی روزهای آخر٢٠١٤ برای فلسطینی ها تکمیل شد.

اما تقابل فلسطینی ها و استرالیا به جام ملت های آسیا بازمی گردد که شاگردان احمد الحسن با 11 گل خورده قعرنشین شدند و از دور مسابقات حذف شدند.

سرمربی تیم فلسطین در استرالیا درباره حضور تیم ملی کشورش گفت: «امیدواریم با این تیم به اهداف سیاسی مان برسیم. می خواهیم نشان بدهیم که شایستگی تبدیل شدن به یک دولت را داریم و با وجود اشغالگری، جدایی غزه از بیت المقدس و جنگی داخلی ای که داریم، توانسته ایم زیرساخت های لازم برای داشتن یک تیم را مهیا کنیم. ما قادر به خلق معجزه هستیم.»

فلسطین از سال١٩٩٨ که توسط فیفا به رسمیت شناخته شد، هرگز نتوانست به جام ملت های آسیا صعود کند و این تیم تا پیش از این فقط دوبار توانسته بود خودش را در مسابقات «چلنج کاپ» آسیا به مراحل بالاتر برساند و تنها افتخار فوتبالی اش همان بود. با این حال، سال٢٠١٤ آنها با بردن چلنج کاپ و قهرمانی در این تورنمنت نه تنها دنیا را حیرت زده کردند، بلکه شوکی هم به خودشان دادند؛ قهرمانی در چلنج کاپ ٢٠١٤ بلیت حضور آنها در جام ملت های آسیا ٢٠١٥ را ثبت کرد و بازیکنان را به استرالیایی فرستاد که نمی خواست حضور فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل ببیند.

بر همین اساس، فلسطین که در چند دهه گذشته با مشکلات سیاسی زیادی روبرو شده با حمایت ورزشکاران و به خصوص فوتبالیست ها مواجه شده است.

برخی از فوتبالیست ها پیام های زیادی در صفحات شخصی شان منتشرکردن که تعدادی از آنها را می خوانیم:

ریوفردیناند:

«آیا جام جهانی واقعا مهم تر از فلسطین است؟ عشق، سلامت و ایمنی این مردم، همه لغو شده است»

فردریک کانوته:

«بمباران غزه، یک مجازات دسته جمعی و غیرقانونی است. جهان در سکوت به تماشای این بی عدالتی و کشتار کودکان فلسطینی نشسته است.»

همچنین کریستیانو رونالدو در حرکتی، کفش طلایی خود را که در سال 2011 برنده شده بود، برای کارهای خیریه ای که در باشگاه انجام می شود، اهدا کرده بود. این کار از سوی CR7، تنها برای حمایت از کودکان فلسطینی انجام شده بود. گزارش های اخیر حکایت از آن داشته که این کفش با مبلغی به میزان 1.4 میلیون یورو قیمت گذاری و فروخته شده است و این پول به منظور احداث مدارس متعددی که در نوار غزه از سوی اشغالگران تخریب شده بود، اهدا شده است.

اما بازیکن سال جهان در سال 2008 تنها به این حرکت بسنده نکرده و در دوران حضورش در بین شیاطین سرخ، با شال مخصوص فلسطینی ها هم دیده شده است. این اعمال رونالدو سبب انتقادات شدید لابی های صهیونیستی و غربی از او شده و در نهایت باعث بروز چهره ای نه چندان دوست داشتنی از او در رسانه های دنیا که غالبا توسط صهیونیست ها اداره می شوند، شده است.

اما بعضی از رسانه های انگلیسی هم اعمال رونالدو را هنگامی که در مورد انزوای مردم فلسطین و بحران های اخیر در نوار غزه، اظهار نگرانی کرد، انسان دوستانه معرفی کرده اند. حتی گفته می شود، رونالدو، شخصا، در بین سال های 2005 تا 2007، از فلسطین اشغالی دیدن کرده و به گرمی مورد استقبال مردم قرار گرفته و از سوی آنها اسکورت شده است، اما باز هم از سوی رسانه های صهیونیستی، مورد انتقادات شدید قرار گرفته است.

انتهای پیام/

 دفاع فوتبالیست ها از مظلومیت فلسطین

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۲۳ تير ۱۳۹۶
من دلم به حال خودمون بیشتر میسوزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۲۳ تير ۱۳۹۶
بازیکنان ایرانی فوتبال شاغل در لیگ های خارجی باید در لیگ های خارجی از پرچم فلسطین و وحمایت از انان هم کاری بکنن
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۱۷ ۲۳ تير ۱۳۹۶
این از رونالدو اون هم از مسی فراماسون ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۲۳ تير ۱۳۹۶
چه جالب!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۲۳ تير ۱۳۹۶
انشا ا...
آخرین اخبار