اهواز؛

زبانه های آتش در جنگل کرخه

رئیس پارک ملی کرخه از شعله ور شدن آتش در بخشی از جنگل و بیشه کرخه در حوالی شهر الوان تا روستای حبایه شهرستان شوش خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد الوندی، رئیس پارک ملی کرخه بیان داشت: این آتش سوزی از حوالی ساعت 11:30 دقیقه امروز در سطحی معادل 30 هکتار از بیشه کرخه رخ داده است.

 

وی با بیان اینکه به دلیل نبود امکانات اطفای حریق این آتش سوزی رو به گسترش است اظهار کرد: برای جلوگیری از گسترش آتش سوزی در جنگل و بیشه نیاز مبرم به یک دستگاه لودر است.

 

الوندی علت این آتش سوزی را احتمالا سهل انگاری برخی افراد و دامداران عنوان کرد و اذعان داشت: تلاش برای خاموش کردن آتش از سوی محیط بانان، منابع طبیعی، شهرداری الوان و بخشداری شاوور آغاز شده است.

 

رئیس پارک ملی کرخه افزود: محدوده ای از جنگل و بیشه کرخه که دچار آتش سوزی شده محل زیست گونه های مختلف گیاهی و جانوری از جمله روباه و کفتار است.

 

وی تصریح کرد: از آنجا که محل وقوع آتش سوزی به صورت جزیره ای و باتلاقی است تنها از یک مسیر امکان دسترسی به جنگل وجود دارد و وزش باد نیز مهار آتش را مشکل کرده است.

 

وقوع 12 مورد حادثه آتش سوزی در پارک ملی کرخه در شهرستان شوش در یک ماه گذشته در سطحی معادل 150 هکتار موجب نابودی 200 هزار اصله درخت و درختچه شد.

 

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.