یزد؛

شناسایی و پلمب یک واحد بسته‌بندی مرغ در یزد

در جریان بازدید از مراکز بسته بندی فرآورده‌های خام دامی یک واحد بسته‌بندی مرغ در یزد پلمب شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ جبار ملکی کارشناس نظارت و بازرسی شبکه دامپزشکی شهرستان یزد گفت: در جریان بازدید از مراکز بسته بندی فرآورده‌های خام دامی در شهرستان یزد در یکی از واحدها شاهد وقوع تخلفات بهداشتی بودیم که به همین دلیل این واحد از سوی شبکه دامپزشکی شهرستان یزد پلمب شد.

 ملکی افزود: در این واحد، موارد تخلف از قبیل جعل لیبل مشخصات، عدم رعایت تاریخ مصرف و نداشتن مسئول فنی مشاهده شد که این موارد صورتجلسه و برای رسیدگی به دادگاه ارسال شد.

وی عنوان کرد: کارشناسان ادارات دامپزشکی به عنوان متولیان اصلی حفظ بهداشت و امنیت غذایی فرآورده‌های خام دامی موظفند ضمن انجام بازدیدهای منظم و دوره ای از واحدهای تولید، فرآوری و عرضه فرآورده های خام دامی و بررسی شرایط بهداشتی آنها، اقدام به شناسایی تخلفات و تذکر به صاحبان این مراکز کرده و رفع این موارد را پیگیری کنند.

ملکی، امکان ادامه فعالیت این واحدها را مشروط به رفع نواقص بهداشتی مورد تذکر دانست و گفت: صاحبان این واحدها با گذراندن مراحل قانونی و اجرای تعهدات در زمینه الزام به رعایت نکات بهداشتی در محیط کار خود می توانند با رفع پلمب به فعالیت صنفی خود ادامه دهند.

وی از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک یا تخلف بهداشتی، موارد را از طریق سامانه ارتباطی اداره کل دامپزشکی به شماره ۱۵۱۲ اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/ ی

بازدیدهای منظم و دوره ای از واحدهای تولید، فرآوری و عرضه فرآورده های خام دامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار