شناسایی خودپردازهایی که اطلاعات کارت شما را اسکن می کنند!

هرچند که گم شدن یا به سرقت رفتن کارت های بانکی بسیار نگران کننده است اما دستیابی سارقان به حساب های بانکی مشتریان بانک ها بدون سرقت کارت های بانکی این روزها بسیار نگران کننده تر شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، تکنولوژی دستبرد زدن به حساب های بانکی افراد ممکن است در اغلب اوقات ساده و "نامرئی" باشد به گونه ای که دستگاهی کوچک برای اسکن کارت های بانکی به خودپردازها اضافه می شود و زمانی که کارت وارد خودپرداز می شود، اطلاعات آن اسکن و ذخیره یا از طریق بلوتوث یا اینترنت برای شخصی در همان نزدیکی ارسال می شود.

در این صورت سارق تنها نیازمند رمز کارت است تا به طور کامل وارد حساب بانکی فرد شود که این امر نیز با استفاده از دوربین های بسیار کوچک امکان پذیر است، بنابراین هنگام استفاده از خودپرداز باید رمز ورود را به گونه ای پوشاند.

جستجوی علائم و هشدارهای مربوط به وجود اجزای تقلبی در دستگاه خودپرداز و پوشاندن رمز کارت از جمله راه هایی است که به واسطه آن می توان از اسکن شدن کارت خود توسط هکرها و سارقان جلوگیری کرد.

یکی از متخصصان و کارشناسان کشف و شناسایی قطعات تقلبی دستگاه‌های خودپرداز در این زمینه توصیه های مهمی چون کنترل دقیق کارت‌خوان در صورت عجیب و غریب به نظر رسیدن یا غیر قابل استفاده بودن دستگاه خودپرداز، مطرح کرده است.

درخصوص دستگاه های خودپرداز یا ATM باید هنگام استفاده، در جستجوی چراغ های سبز نورانی در محل قرار دادن کارت بانکی باشیم و درصورتی که این چراغ ها قرمز یا نامرئی باشند نباید از آن دستگاه استفاده کرد.

کاربران هنگام مواجه شدن با چنین مساله ای باید مشکل را به بانک مربوطه اعلام کنند.

درصورتی که فرد مطمئن شود که در دستگاه خودپردار نقصی پیدا کرده است و به بانک دست رسی نداشته و یا دیروقت باشد، نباید کارت را از دستگاه جدا کند زیرا اثر انگشت روی کارت، کار پلیس را برای شناسایی فردی که اقدام به اسکن کارت بانکی کرده است، دشوار خواهد کرد.

منبع:العام

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار