سمنان؛

برگزاری 109 گفتمان حجاب و عفاف در استان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان ضمن اشاره به برگزاری ۱۹۹ گفتمان طی سال۹۵ در استان گفت: از این بین ۱۰۹ مورد به مقوله حجاب و عفاف اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ حجت الاسلام علی شکری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان ضمن بیان اینکه یکی از راه های دوری گزیدن از معضلات اجتماعی و مقابله با غربگرایی گفتمان حجاب و عفاف و ترویج آن در سطح جامعه است، گفت : اگر ما یکی از راه های دوری گزیدن از معضلات اجتماعی و مقابله با غربگرایی را حجاب بدانیم پس یعنی نگاه فرهنگی به این مقوله داشته ایم لیکن باید پیوست فرهنگی خودمان را نیز به مقوله حجاب و عفاف از یاد نبریم لذا اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان برای این منظور اقدام به برگزاری قریب به ۱۱۰گفتمان با موضوع حجاب و عفاف در سال گذشته کرده است.


حجت الاسلام علی شکری با بیان اینکه در سال جاری نیز پیش بینی برگزاری این گفتمان ها صورت گرفته است، افزود: ترویج حجاب و عفاف به مثابه دو بال سعادت، امروز راه دشواری است اما برای تسهیل آن می بایست از سبک زندگی اسلامی که سرشار از الگو های مناسب برای مسلمانان است، بهره گیریم.


وی تصریح کرد : امروز خوشبختانه از لحاظ گفتمان سازی حجاب و عفاف در مرحله خوبی قرار داریم اما باید در نظر داشته باشیم که مخاطب تمام گفتمان های ما بانوان فرهیخته، زنان محجبه، معلمان قرآنی و ... است در حالی که می بایست گفتمان های حجاب و عفاف برای زنانی باشد که با حجاب مشکلاتی دارند.


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان ضمن اشاره به برگزاری ۱۰۹ گفتمان دینی ویژه عفاف و حجاب طی سال ۹۵ در سطح استان سمنان بیان کرد: در اجرای هر کار فرهنگی باید به اثرگذاری و راه های افزایش آن نگاه ویژه داشت، امروز اگر ما مخاطب کارهای فرهنگی به خصوص حجاب و عفاف را نشناسیم چگونه می خواهیم در این امر موفق شویم؟ لذا باید با دعوت از بانوانی که می توان آنها را به حجاب دعوت کرد، اثرگذاری اقدامات تبلیغی را افزایش داد وگرنه بانوانی که با قرآن مانوس هستند نیازی به حضور در این گفتمان ها ندارند.


وی اظهار داشت : باید رویه را در تبلیغ حجاب و عفاف تغییر داد تا شاهد گسترش این پدیده در بین اقشار مختلف جامعه باشیم از سوی دیگر باید به گفتمان سازی حجاب و عفاف در بین جامعه به خصوص جوانان نیز اهتمام داشته باشیم چرا که این امر یکی از راه های گسترش تمام پدیده های فرهنگی و اجتماعی است.


شکری افزود : پیوست فرهنگی در کنار گفتمان سازی بهترین روش برای ترویج یک پدیده سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ... است که باید به این امر در کنار برنامه ریزی مدون نگاه ویژه داشت.


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان اظهار داشت : حجاب و عفاف امروز در زمره اموری است که می تواند جوان ما را از هجمه فرهنگی دشمنان که سال های سال است درباره آن صحبت می کنیم، مصون بدارد لیکن باید ابتدا اهمیت این پدیده را درک کنیم و سپس به ترویج آن در بین نسل جوان بپردازیم.


انتهای پیام / ذ


از 199 مورد گفتمان در سطح استان 109 مورد به حجاف و عفاف اختصاص یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.